Tuesday, August 17, 2010

KIDAL.

"children who are left-handed tend to have more accidents than right-handed children.Left-handed children may simply fall and bump into things more often than right handed."

fakta tentang orang left handed nih.ataupon orang tangan kidal nih.amat tepat.semua orang yang aku kenal selalu cakap aku clumsy.sebab aku selalu sangat terjatuh.bayangkan.time turun tangga.takde angin ribut taufan katrina aku boleh jatuh entah sebab ape.kekadang tu aku pegi toilet.takde punce.aku jatuh jugak.memang aku sekarang tengah berkira-kira nak letak jatuh sebagai hobby di masa lapang.bump into things.memang betul sangat.minggu lepas sadin-sadin je aku langgar rak baldi kat tesco dengan troli.sebab? mata pandang tempat lain.itu memang aku.sebab tu kadang-kadang time jalan pon boleh seliuh kaki.mata pandang awan.awan cantik kot heh?
aku tak rase aku ganjil sebab di lahirkan sebagai manusia yang tulis gune tangan kiri.sedangkan majoriti ramai tangan kanan.aku takde hal la.ganjil tu sexy bagi aku.aku takde niat nak masuk persatuan tangan kiri semalaya ke sedunia ke.sebab.itu akan buat aku nampak lagi alien dari alien workshop.hidup dengan normal dah la.orang selalu cakap.orang tangan kiri di diskriminasi sebab semua mende pon di buat untuk orang yang gune tangan kanan.seriyes.dah 24 tahun aku hidup kat muka bumi nih.aku tak pernah rase diskriminasi tu.mungkin sebab aku tak paham maksud diskriminasi tu sendiri kot.mungkin la.sebab aku bahasa melayu tak dapat A1 time spm.dan aku tak selalu berdamping dengan kamus dewan sebab tu aku tak paham definasi diskriminasi tu sendiri.lagipon nak eja diskriminasi nih susah jugak yea.jadi don't bother sangat.
tapi seriyes cakap.aku takde rase ape pon.ayah aku tangan kidal jugak.dia pon rilex je.takde pehal.lagi lama hidup dari aku kot.diam je dia,takde pon suruh aku buat report kat balai sebab susah nak gune gunting yang design dia khas untuk orang tangan kanan.bagi aku.being indifferent bukan sebab untuk kau rase tertekan dan stress.kalau ko minority.tolong la sesuaikan diri dalam society yang majority tu.gune je lah gunting tu.takkan la kau nak invent gunting khas untuk tangan kidal pulak kan.rajin sangat tu.aku yang malas nih gune je gunting yang ade di jual di kedai.nak buat sendiri.malas pulak.nak berfikir tentang design dia lagi.dah jadi keje pulak aku nak pikir padahal aku banyak keje lain lagi.berserah bukan bermakna pasrah.tapi untuk ape nak menentang hukum alam? buang masa la.dan aku pernah gak tahu.ade orang yang invent gunting khas untuk tangan kidal nih.tapi harga dia mahal.sebab dia special.tak ke kau rase tu lagi alien.cukup-cukup la aku ade satu kelainan dari manusia lain.tak kan nak tambah pelik tu lagi.ingat aku nih emily da strange ka?
seriyes.walau ganjil tu sexy.kadang-kadang timbul gak rase nak memaki.terlalu carried away dengan kepelikan dan keganjilan tu yang buat aku rase menyampah.terima je takdir indah dari tuhan.selesai masalah.kan?




p/s: orang ramai cakap .tangan kidal nih pandai orang nye.aku rase orang tu nak sedapkan hati aku je.sebab kalau pandai kenapa aku tak pernah dapat 4FLAT tiap-tiap semester.hah..sape nak jawab nih ???

4 comments:

Hairil Rizal said...

Hmm.. Warlord pon kidal gaks. Tak pernah rasa 'alien' dgn sifat tu. Instead feel 'special'.

Selalu jatuh? Mmg pon. Kalau main bola, org yg dapat anugerah jatuh paling banyak - Warlord.

Pandai? Tak.. tapi again I would orang kidal ni ada abilities yg org tgn kanan takde - SPECIAL.

Days,
Seronok baca topik nie sbb sangat dkt di hati.. eh.. tangan!

~::Iffat @ Wonderfatts::~ said...

kita bole eksyen makan pakai dua2 belah tangan..kalau kita makan pakai tangan automatic kita pakai tangan kanan...and bila kita nak buat keja..sambil makan..kita masih lagi boleh beraksi..sape makan tangan kiri dia kawan setan..wahaha..

Days said...

warlord: hahaha.same la kite bro.bleh buat clan sendri nih.tak pyh join persatuan kidal2 semalaya.hehe.betul.org pon selalu rase dri special.slalu rase indifferent nih sgt best.heee xla yg biase2 je tp unik kot huu

Days said...

iffat: setujuu..kamu ckp dr pengalaman kan kan ? btw.kite same la left handed.mmg org buat clan tgn kidal dgn kamu and bro warlord nih heee