Saturday, November 6, 2010

THE EXPLAINER?

salah satu dari teacher's role adelah untuk menjadi the explainer.ikon manusia yang lincah dan bijaksana... dalam menerangkan segala kesulitan yang mungkin boleh buat anak murid konfius lantas berputus asa dengan mata pelajaran tersebut lalu mengambil tindakan untuk ponteng kelas.
teacher..the explainer? aku melihat diri sendiri berdiri di hadapan kelas dengan semua mata tertumpu pada aku seorang.sebagai subject tunggal di hadapan kelas dan mata-mata yang memandang sedang mendambakan jawapan yang simple ringkas dan tak memeningkan kepala.
yea peranan the explainer ni berat jugak rupenye.kerana?
sile ikuti perbualan di bawah untuk memahami tentang betapa sukarnye untuk menjadi the explainer.




mlSs d : kbaya ko warna pe?
days: kaler ape heh..? jap
days: pink kot
mlSs d: plak
days: eh ye ke tu pink
days: nth heheh
mlSs d: eeeiiii budak nie
mlSs d: hehehe
days: aku nak mms ko tp aku skang hp dh barai
days: so aku rase jawapan aku mcm nih je
days: ko byg kan kaler maroon
days: lepas tu ko letak bleach then hasil yg pudar tu la kaler kebaya aku
days: hehehe.ko paham tak?






sekarang nih aku nak tanye.kenapa aku rase aku memang kene tukar cita-cita? the explainer?
mungkin destroyer lebih tepat.








p/s: miss d tu dinan.say hye to dinan.. everybuddy!!! (:

8 comments:

Hairil Rizal said...

Rasanya mmg ramai pun yang susah nak jadi the explainer nie including myself. Kadang-kadang it was due to tak cukup knowledge on the subject matter dan kekadang tu purely due to communications/linguistics problems.

Anyway, we can change if we try hard enuf :)

Days said...

warlord: betul-betul.kadang-kadang tu sbb time tgh2 berangan la org suruh explain.haihh.mane nak focus hehehe

pN.rOs said...

memang susahpon
saya pon 1 type of cikgu lah juga
kdg2 time nak xplain tu memg susah gler

Days said...

pn ros: glad to hear dat pn ros.not me alone yg rase mcm nih hehe.thnxs sbb sudi share ur opinion n thought with me in here.(:

~::Iffat @ Wonderfatts::~ said...

hai dinan...alahaii..explain pun susah...banyakkan membaca komik..kurangkan novel cinta.huhu

Days said...

iffat: sape pulak bace novel cinta.org bace novel jodi picault je la hahaha komik? sorg lagi gile komik hishhh

Siti Noor Aminah said...

aku rasa aku tau kaler maroon kena bleach tu

Days said...

gc: lu paham ? at last ade jugak manusia yg paham penerangan gua tnpa perlu gua bersusah payah hehehe.thnx la sis.happy wedding hehhe