Saturday, March 24, 2012

JANTUNG TERGELINCIR?

dulu mase remaja.aku tak reti nak berdebar bile tengok lelaki lelaki.biase je aku rase.takde pon definasi jantung jatuh bergolek ke.nooooo! takde.mungkin mase tu level hormon estrogen aku di tahap sifar lagi.muke pon belengas dan tak market langsung.lelaki pon tak de perasaan nak pandang.macam mane nak dapat effect berdebar debar ye tak?
so lelaki pertama yang berjaya buat jantung aku berdebar sudah semestinya mr liebchen.
first time nak jumpe beliau berapa banyak kali aku turun naik dari tangga tingkat 1 sampai 6 kolej delima uitm tu.punye la nebes never ends.berpeluh2 jangan cerita la.macam tengah bersenam.tukar baju ade dalam 3kali.tudung pulak bape kali bukak lepas tu pakai balik.lepas tu pandang cermin.apesal macam senget je? padehal dah 10 orang cakap mane ade senget.tetap si nebes nih nak cakap tudung dia senget jugak.T_____T

sekarang nih.ade lagi sorang kaum adam yang berjaya buat aku berdebar.
seriyes first time bercakap dengan beliau aku tergagap sedikit.tapi berjaya di cover dengan jayanya demi menjaga imej dan profesionalism.dan sejak tu.aku suke tengok beliau nih.ouh jangan cepat sangat terjun dalam konklusi.
beliau itu anak murid aku.belasan tahun lagi.jangan risau.aku bukan nak jatuh hati.jatuh sayang atau jatuh cinta.aku dah ade sorang buah hati tu.cukup2 la.beliau tetap ranking wahid dalam carta hati.

aku hanya suke tengok muke dan perlakuan yang sejuk mata memandang dan tenang hati melihat tu sahaja.
muke biasa.jernih.tenang.cakap sopan.tak pernah nak meninggi suara.beradab.
kalau tengah marah.aku perhatikan.beliau diam.sebijik macam mr liebchen!
kalau tengah gembira.hanya senyuman satu garis untuk zahirkan perasaan happy.
tak pernah membantah.karisma dia menyerlah.padehal baru menengah rendah.
aku tibe tibe terberangan yang die akan jadi graduan universiti luar negara satu hari nanti.
tu doa ikhlas aku. mr liebchen cakap aku mengade.nak berdebar bagai dengan anak murid.
hahaaha.itu reaksi pertama bile aku jumpe beliau.ape boleh buat.bukan aku mintak.bukan aku yang bagi arahan.jantung sile lah berdebar kan?




kadang kadang.kite semua perlu berfikir.ade sebab orang cipta phrase
"apple of teacher's eye"
ade sebab kukuh.seperti cikgu mencari escapism untuk tidak mengantuk di sekolah?
cikgu pon kadang2 perlu kan external motivation untuk melangkah ke sekolah setiap hari.betul?
untuk mr liebchen.anda tetap paling champion laff.jangan anda risau :)




jantung still berdebar setiap kali tengok
anda sedikit kacak macam ni ;)











p/s: kalau aku ade anak perempuan.aku dah lama booking anak murid aku tu jadi menantu.confirm!

No comments: