Sunday, June 10, 2012

AU REVOIR ET MERCI





2ANAS







4ALI


anak anak yang selalu..
selalu kene denda nyanyi kat depan
selalu kene bebel.
selalu kene berdiri dalam kelas.
selalu buat suara aku lantang nyaring satu oktaf.
selalu buat level sabar merudum

dieorang anak anak pandai.ini bukan kes puji anak murid sendiri.
walaupon setiap kali exam
hati aku yang cemas luar biasa.
first time dapat result exam dieorang.aku yang terharu sebak sorang2 dekat bilik guru.
i don't expect more.but then they managed to give me more that what i expected.
selalu buat aku jadi super sensitif panas hati pedih telinga.bila orang mengata mengutuk mereka.
they are apart of me.and of coz cubit peha kiri.peha kiri kanan terasa.
they are kids.just let them be kids !
dan paling selalu jugak buat aku senyum simpul senang hati.


di beri kesempatan untuk mengajar. dan belajar.
belajar untuk jadi dabel sabar .belajar definasi toleransi.belajar untuk sayang.
sayang manusia manusia yang takde kaitan darah daging .belajar jadi possessive.menjadi over protective.belajar kawal marah.ouh yang ini super tough.
dan hal mengajar pulak.mengajar anak anak didik.untuk jadi lebih baik dari diri aku sendiri.mengajar supaya dieorang tak ulang salah silap aku belas belas tahun dulu.mengajar untuk jadi manusia yang ade cita cita dalam hidup.mengajar mendidik bukan herdik.mengajar supaya dieorang lagi dabel pandai dari aku.mengajar semua yang ade dalam kepala yang dah di kumpul 6 tahun bersama buku buku sebelum jumpe meraka semua itu.
dan sekarang.bile tanggungjawab itu sudah hampir sempurna.sudah bertemu tarikh luputnya.
aku hanya perlu duduk diam.sambil berfikir dan tersenyum sorang sorang.kenang saat manis pahit masam yang bermain dalam akal fikiran.
dalam hati.mintak doa kuat kuat.
tuhan tolong jaga anak anak aku dunia akhirat.






will always remember.the day when we laughed and played together.
thanks for everything.













p/s: gelaran cikgu takde tarikh luput.kan?

No comments: