Thursday, November 4, 2010

HYE SAYA TAK MATANG !

aku tak matang.macam tu lebih kurang diskripsi yang di berikan oleh buah hati kesayangan.aku buntu.memang aku tak matang tu aku tahu.aku pernah nak ringan mulut dengan berkata begini: tell me sumthing that i dunno love..
sebab aku dah maklum sangat aku memang tak matang..
tapi aku tak berani.hati kering macam mana pun.tetap akan saket bila segala perangai negatif dan perlakuan tidak molek aku di senarai panjang kan oleh manusia yang aku sayang selama 6tahun.
jadi aku diam.dan berpikir.dan berpikir.teruskan berpikir..
okeyh.buntu.aku rase macam nih je lah.aku akan matang bila aku nak matang.bukan sebab aku di suruh atau di paksa untuk jadi matang.yang penting aku pasti akan jadi matang.tapi bila dan di mana.jangan tanya.aku bukan tuhan.takdir tu bukan aku yang aturkan kan.
tapi...aku sempat terpikir.kalau saat nih.aku kene pakse kawen dan aku tibe-tibe ade tanggungjawab bangun pagi kejut kan suami dan sediakan sarapan.aku rase aku boleh handle lagi.takde lah aku dengan tak matang nye biarkan laki aku bangun sendiri dan aku dengan best nye sambung tidur sampai tengah hari.itu name dia selfish.dan bangang.aku tau bila mase aku kene harus wajib jadi matang.dan bila masa aku perlu praktiskan ke tidak matangan aku tu..
and now aku sedang dalam process belaja.dan nampaknye.aku dah boleh nilai bila dan di mana aku perlu matang dan tidak matang.one step at the time kawan-kawan.one step.baby step.obviously.(:
okeyh okeyh jauh dah membebel.aku just nak cakap.currently aku rasa lonely di muka buku yang ade ratus-ratus orang friends tu sebab hilang satu orang .apesal ntah.mungkin ini salah satu hasil dari perangai tak matang.




" dalam facebook kite dah disconnect.tak kan dalam real life pon tak mau cakap dengan orang..?"
personally.aku suke ayat nih ..berbunyi naive dan..cumel?(:
aku nak jumpe kau la senget.who need talking then?








p/s: untuk kawan-kawan mr liebchen yang seramai ratus-ratus lebih orang tu.sorry sebab dia kehilangan acc facebook dia.ade sangkut paut dengan akudan issue tidak matang.tapi jangan bimbang.aku tengah berusaha untuk dia kembali kamceng dengan muke buku semula.harap dia mendengar kata.berdasarkan 6tahun pengalaman.susah untuk di jinakkan.ouhhh .demm..hanya mampu berdoa.pheww...berdoa dengan aku sekali?

6 comments:

Hairil Rizal said...

Matang atau tidak is very subjective. It's like beauty. Sama... in that it's in the eye of the beholder.

Ramai org guna phrase 'Pengalaman itu mematangkan kita'. That includes me. My previous 2 or 3 entries ada guna the phrase. Tapi...pengalaman yg bagaimana?

Pengalaman isap dadah mematangkan kita? No!
Pengalaman makan lasagna siput mematangkan kita? No!

Again, it's very subjective.

To me, it's not fair for anybody to label us as matang atau tak since only WE know who we are. The somebody may have known u for 6 years, but that somebody was not with you 365days x 6 years right? It was u and u alone for all those days!

So, let it be. Just let the experiences mature you, ok!

A r i M o h a m e d said...

yeap, matang adalah subjective dan tidak diukur dari satu perspektif, mungkin tidak matang dalam perhubungan, well we kno that woman always be the one who full with emotion, tapi matang dari segi pemilihan masa hadapan?

jangan kecilkan skop perkataan itu sendiri

Days said...

warlord: ok bro ! thanks 4 d advise.sgt meaningful 4me.thanks again.i'll always remember that. (:

Days said...

ari: ari is dat u? hishh..lame sungguh xdgr khbar berita hehe.yeah babe.agree with u.may be us women are the creatures with full of emotion.but that doesn't mean we can't be matured enuff to face or manage our own future.(:

~::Iffat @ Wonderfatts::~ said...

padan muka..wahahahaha

Days said...

iffat: weyh xsupport langsung ! huh kijamm