Sunday, May 8, 2011

KONSERT MALAM SABTU

Pre mother's day celebration untuk keluarga aku yang sederhana dari segi kuantiti ini nampak nye sangat luar biase dari taun taun lepas.Taun nih.sambutan hari ibu lebih memberat kepada minat ayah sejak zaman remaja 1976.
Iaitu kumpulan D'lloyd.Semalam.demi minat ayah.kiteorang satu family pergi redah kesibukan malam sabtu kota lumpur menuju ke istana budaya demi untuk mengimbas kembali memory zaman remaja ayah.Sejak tahu D'lloyd nak datang malaysia.ayah tak pernah lupe ingat kan aku untuk booked ticket.harga belakang kire.yang penting ayah nak tengok D'lloyd jugak!
dan atas alasan rigid itu lah kiteorang semalam duduk sebaris dengan datuk datuk datin yang aku sendiri tak kenal.penah nampak muke.tapi kat mane yea? dalam tv mungkin.tapi bile?
ayah dari awal konsert muke dah berseri seri.dari dalam kereta asyik bercerita.

"first konsert d'lloyd dulu..ayah mase tu form 5 tau.di buat kat stadium.korang semua belum wujud pon lagi.sekarang nih.anak ayah dah besar besar.baru dapat tengok dieorang balik.best nyeeee.."
sambil buat muke excited.. !

dan sepanjang konsert D'lloyd ayah tak pernah gagal nyanyi lagu lagu D'lloyd.mungkin ayah tengah mengimbas kembali zaman dia berseluar jeans skinny,berambut panjang tapi punye hati melankolik.Ayah memang minat music.dia ade band sendiri mase zaman remaja.selalu jamming.tapi anak anak dia hanya minat pegi redbox je.main instrument haram tak reti.bakat ayah main gitar.main drum semua tak menurun kat kiteorang.tapi hal hal menyanyi tu memang ade sikit sikit la.dan lepas konsert.ayah dapat pulak salam dan berborak borak dengan semua ahli kumpulan d'lloyd.memang muke ayah lagi berseri seri la.senyum tak tanggal dari muke langsung.asyik senyum.mood ayah sangat baik yea ketika itu.Dan kalau aku try mintak ipad2 time ayah tengah mood macam tu memang dapat on d spot aku agak.tapi aku tak reti amek kesempatan.jadi aku bersabar je semalam.tahan mulut jugak nak mintak ipad2.susah sungguh!
dan bagi mak pulak.mak lebih meminati aktiviti bergambar atau cam whoring kalau ekot vocabulary budak budak mude zaman sekarang.hobby terbaru mak nih adelah akibat kalau anak anak mengajar mak posing amik gambar.jadi mak sangat teruja untuk amik gambar.asyik la amik gambarr.energetic sungguh mak.aku memang blame kinah dalam kes macam nih.die yang asyik ajar mak amek gambar.sampai satu tahap.mak dah terel amek gambar posing sorang sorang macam budak mude baru nak up tu.naseb mak tak kuasai lagi teknik amek gambar muncung itik macam budak sekarang suke buat profile picture facebook tu.tapi mak memang funny.sporting.tapi garang sebenarnye.tapi tu dulu la.zaman aku kecik kecik.sekarang mak semakin sporting.semakin relax.dan semakin mude.kalau aku tengah cuti asyik la ajak pegi tengok wayang.pegi teman die jalan jalan.best kan? hehe
dan untuk aku dan kinah.konsert d'lloyd buat kiteorang teringat zaman mase kiteorang budak budak dulu.oleh kerana ayah asyik putar lagu d'lloyd dan lagu scorpion mase tu.aku hapal lagu lagu feberet ayah tu semua dulu baru hapal sifir 5.jadi senang cite kiteorang memang membesar dengan lagu lagu d'lloyd.dan aku syak.aku jadi sedikit jiwang dan drama queen sebab hal hal lagu sentimental d'lloyd la nih.:)
ok mari melihat gambar.aku dah takde idea nak explained betapa indah nye hal hal malam semalam





ok ayah aku tak pakai skinny jeans lagi time nih.sebab faktor size pinggang selepas kawin sangat berlainan.hanya jeans je yang ade.tapi ade sorang pakcik tu.aku tengok still lagi pakai skinny jeans.ayah aku gelar pakcik tu OTAI.

muke girang sebab bakal jumpe kumpulan d'lloyd .bile dah berjumpe
ayah borak macam jumpe kawan lame.


study dulu hal ehwal kumpulan d'lloyd.takut tercicir
any information yang penting



pasangan kekasih yang paling romantic penah
di jumpai dalam hidup.
kalau yang kenal my parents semua akan setuju dengan statement nih.



dan sempena hari ibu hari nih.aku nak kasik wish sikit kat mak kesayangan hati nih:
dear mum.happy mother's day.all of us sayang you much.jadi bile kite nak pegi berjalan lagi? hehe








p/s: berdoa untuk kebahagiaan yang sedia ada berkekalan sampai hujung nyawa :)



p/s: ade orang ingat ayah tu abang kiteorang.kiteorang yang bermuke tua ke ayah yang awet mude sangat?

3 comments:

Hairil Rizal said...

Your father mmg awet muda rasanya :)

Warlord dulu selalu dgr lagu Scorpions dan Alleycats dari cartridge/kaset pak pak sedara kat kampung. Tu yg sampai skrg banyak sungguh lagu Alleycats yg ku tahu!

Pernah dgr lagi Sehari di Taman Haiwan?
Hahaha!

syak n kinah said...

org ingat ayah tue abg aku. x ke proud ayah? huhu btw, aku warisi muke mude ayah hahahaha believe it or not? blakang kire ye?

Siti Noor Aminah said...

dpt beli tiket depan2 tu, harga brp rm? ayah masa tu mesti terharu gila dapat jumpa kumpulan tu kan.. itu sbb muka makin berseri2...