Saturday, May 7, 2011

EMAS YANG EGOIS

Sile abaikan tajuk entry macam tajuk karangan murid tingkatan 3.Dan mari bercerita tentang hal harga emas yang egois.Cerita dia macam ni....
Aku tak pernah masuk kedai emas tanpa mak ayah disisi.kalau masuk tak pernah beli.teman mak je.tengok tengok pon tak.
Ade takde pon just tengok abang manager handsome dekat kedai habib tu.nak membeli? Selain faktor kurang punya minat.faktor harga emas yang egois tu jugak buat hati jadi tak berkenan.mahal jugak kot.baik beli ipad2!
Tapi kali ni.tak boleh mengelat lagi.kene jugak masuk kedai emas dengan mr liebchen tanpa mak ayah dekat sebelah.nebes.sebab ni kire first time beli cincin emas untuk kegunaan diri sendiri.bile suruh mr liebchen pilih.beliau gune cara diplomasi untuk mengelat dengan alasan nanti kalau dia pilih takut aku tak berkenan.haihh macam aku tak tau.beliau pon clueless sama macam aku.untuk golongan amatur macam kami berdua.moment memilih cincin pertama memang susah sedikit.aku hampir je nak pilih cincin untuk bayi.sebab? Design die comel..
dan aku memang tak de idea nak gune cincin tu kat jari yang mana.since jari tangan ada 10 memang agak mengelirukan jugak la bagi aku.
Tanya mr liebchen.beliau pon konpius.jalan paling selamat.call mak kat rumah. Mak cakap jari manes.termanggu kejap.jari manes yang mane satu pulak? Stress! Nape label gune name? Jari je pon.label la gune system nombor.macam jari ke 2 dari kiri,kan senang?naseb mr liebchen tahu mane jari manes.kalau tak memang aku give up serta merta kat situ jugak.Bila dah tau kat jari mana nak pakai cincin.now kene tau size jari berapa pulak.aku memang tak pernah tau jari ade size.sebab ukur lilit dan diameter memang aku pangkah besar besar mase belajar matematik dulu.jadi memang tak hairan lah aku tak tau jari pon ade size.dan mase aku dah didedahkan dengan size jari sendiri.aku mule rase kehilangan self esteem yang banyak.mule rase nak resize jari.mule rase nak google senaman untuk jari.tapi sekali lagi mr liebchen menjadi manusia penyejuk hati.die cakap tak besar la size tu.tu size jari standard perempuan kat malaysia ni.terus aku percaya.nasib baik.kalau jari pon berlemak memang aku berhenti makan mekdi serta merta.bila dah boleh redha pasal size cincin.now hal yang terakhir adelah pilih design cincin.kalau ekot aku yang memang tak suke dengan emas kuning.semua design yang ade dekat kedai emas yang selalu masuk tv tu aku tak berkenan.tapi .bile aku tau aku takde pilihan.kene jugak pakai emas kaler kuning yang tak matching dengan warna kulit melayu aku ni.aku pon start la pilih.ade la design simple sikit.aku terus pilih.tak suke sangat tapi ok la dari takde.lagipon kesian mr liebchen.jenuh dia melayan aku.hal cincin je pon.pakai cincin tu kat tangan.ok lahh.terus pilih dan tak pandang cincin lain dah.lepas pilih memilih now bahagian terakhir adelah hal hal pembayaran.
Itu of coz hal mr leibchen.lepas bayar mr liebchen terus pegang cincin tu.aku tengok je.tak berminat sangat la katekan.tapi hal hal pelik telah berlaku.mase aku tido semalam aku mimpi cincin tu.penat aku pujuk mr liebchen untuk mms gambar cincin tapi die tak mau.saje nak mendera perasaan.tu laa sape suruh eksyen sangat konon tak suke cincin emas? Kan dah terbayang bayang.mr liebchen macam biase ade method tersendiri untuk hal hal egois terhadap cincin pertama kami.die suruh aku buat macam macam hal yang menyeksakan hati baru boleh bagi gambar cincin.kerek bukan main beliau tu.dan untuk si rebelious macam aku.aku rela tahan hati pujuk diri dan otak yang mengalami short term memory lost ni untuk recall image cincin yang tak sampai sejam berada di celah celah jari aku.tapi kadang kadang teknik recall memang kurang berkesan dekat manusia semacam aku.yang ingat hal hal penting dan abaikan perkara remeh.dan tiba tiba hal hal remeh menjadi hal hal penting.sekarang sejak method recall kurang berkesan.aku tengah implement method redha pulak.harap harap berkesan.

P/s : cincin itu bertujuan baik :)

P/s : mula dah rase perasaan matang bile deal dengan hal hal emas permata ni.


Sent from my iPhone

1 comment:

Hairil Rizal said...

Days, ini adalah cerita jujur suat pengalaman yang sungguh...err...melucukan!

Jari manis pun konfius? Haha...gabra tahap Optimus Prime betul tu.

Anyway, I am sure that it will be one of those remembered moments between both of u for many many many years to come!


:)