Tuesday, October 25, 2011

KEMANUSIAAN MANUSIA DI HUJUNG TANDUK.


'heard bout kematian seorang pemimpin bumi arab.muammar gaddafi.di gulingkan oleh rakyat.yang mendakwa mereka di tindas.sekarang.mungkin bumi libya.sedang meraya kan kemerdekaan kerana diktaktor yang di katakan kejam.akhirnye kecundang.
pedulikan hal hal pemerintahan muammar gaddafi.aku bukan manusia yang ade credibility untuk ulas tentang hal hal complex tu semua.aku bukan rakyat beliau.aku tak berhak ulas atau komen.kalau aku buat ulasan.aku hampir dengan perbuatan membuat tuduhan tidak berasas.yang aku nak highlight kan dekat sini.dari hari pertama aku tahu beliau gugur di medan perang.dari hari pertama aku tonton video kematian beliau.kenapa dan kenapa manusia tanah arab nih makin hilang sifat kemanusiaan dieorang?
dengan upload video memukul dan menembak seorang tua yang di dakwa kejam.yang sedang merintih mintak diri di kasihani.di youtube.kamu rase kamu para pejuang sebenar ke? pejuang yang bejuang atas nama agama dan tuhan yang MAHA BESAR ke?
otak kalau letak kat lutut ini yang payah.nafsu kalau dah jadi raja dekat hati.ini lah masalah.
muammar gaddafi masih hidup semasa di tangkap.dia hanya meninggal selepas di pukul dengan kejam dan di tembak dengan berdas das tembakan.sekarang bagi tahu aku.sapa yang kejam?
kalau pon kau ade dendam.tapi biar mahkamah yang tentukan.biar mahkamah yang hukum.
elok elok kau takde dose membunuh.dah terbuat dosa membunuh.jadi kalau betul muammar gaddafi yang kau dakwa kejam sebab mebunuh berjuta orang.ape beza kau dengan dia? pembunuh jugak kan?
dan tindakan memukul dan menembak orang tua.adelah tindakan kejam lebih dari binatang.
tak kisah la sape pon orang tua tu.tapi tetap dia orang tua.orang tua yang tak berdaya.
mase kau tangkap beliau tu.die sedang tidak bersenjata.jadi logic otak ke tak kau nak membunuh orang yang tak bagi kau sebarang ancaman? orang yang dah sah sah hopeless?
betul.aku bukan penduduk asal libya.aku tak penah rase macam mane seksa neraka dunia nye hidup di bawah pemerintahan muammar gaddafi.tapi ALLAH ade suruh ke kau semua simpan dendam? ade ALLAH cakap membunuh tu adelah amalam mulia? takde kan?
dan sekarang.sebagai manusia beragama islam.kenapa kau tak segera uruskan jenzah tu?
kenapa jadikan jenazah tu macam display dekat muzium? kenapa kejam sangat nih?

aku highlight kan sekali lagi.aku tak bercerita pasal kejam di balas kejam.aku hanya nak tahu.kenapa.bunuh dan pukul orang tua.dan kenapa buat orang tua tak berdaya tu macam anjing kurap yang kau jumpe dekat lorong gelap je? kenapa? kau dah bunuh.okeyh fine.dah habes la kan patutnye dendam kesumat kau tu.
tapi kau pegi display mayat die sampai berhari hari.bangga tunjuk kat masyarakat satu dunia.kau berjaya bunuh manusia yang kejam di mata kau.tu ape kes?
kalau satu hari.tuhan terbalikkan takdir tu.kau di bunuh.dan video kau di bunuh di upload di youtube.anak cucu kau tengok dari jauh.tengok kau kene pukul dan tembak.tengok mayat kau.tak di bersihkan tapi dah selamat di tayangkan dekat satu negara.gambar di sebarkan dekat satu dunia.ape perasaan waris kau bile tengok kau di layan macam tu sekali? eh tolong la.tolong ade sikit sifat kemanusiaan dalam hati tu.kite bukan tengah cerita pasal anak katak di sini yea.
"Pissed off*








al fatihah untuk muammar gaddafi.














p/s: kemanusian sekarang bukan sifat.tapi kehendak.dan umum tahu.kehendak itu kite di sogokkan dengan pilihan.NAK atau TAKNAK.rata rata manusia memilih ATAU.

2 comments:

Hairil Rizal said...

Kebencian meluap mereka utk saudara sesama Islam (tak kiralah zalim atau tidak).

Dikemudian hari, kemanjaan melampau pada puak puak Amerika dan konco konco yang kononnya hero.


Diakhiran...bumi tergadai. Sama mcm Afghanistan dan Iraq.


Konco konco sengih puas!

Days said...

warlords: setuju.dieorang sebenarnye blom sedar dieorang di peralatkan.smpai hilang nilai nilai kemanusiaan.satu satu manusia yang tegar jadi pejuang.yang lantang templak manusia barat.di bunuh.di gulingkan.ape la nak jadi hishh.dunia nak akhir zmn nih.