Monday, January 2, 2012

HELLO 2012

genap sepuluh hari tahun 2012 baru lah tersedar ade belog yang perlu di beri perhatian.
dengan hal hal akdemik hujung hujung semesta memang belog bukan priority.
kalau bukak pon sempat singgah bace belog orang lain.ternyata proses membaca lagi dabel senang dari menulis.penamat untuk tahun 2011.satu perkataan.membahagiakan.been blessed alhamdullilah.syukur.status sebagai tunangan orang semakin serasi dengan diri.walaupon jarang pakai cincin tunang.bukan sebab masih nak kekal kan status single.tapi takut dengan kemungkinan cincin tu akan hilang.aku clumsy punye manusia.ari tu pon dah ghaib selama 10 menet cincin tu.misplaced.gelabah! naseb jumpe balik.since then.aku tak pakai dah.biar la orang ingat aku tak menghargai cincin tu dari aku betul2 hilangkan cincin tu.
azam untuk tahun 2012.takde.aku bukan manusia well planned.aku hanyelah manusia yang trying harder untuk jadi well planned.padehal dengan sifat clumsy dan suke tercicirkan barang aku nih.payah nak jadi well planned.sebab tu agaknye manusia macam mr liebchen jadi companion aku.balanced kan kekurangan aku.natural kan existance aku.
aku hanya ada impian je untuk 2012.nak jadi bini orang.tu je.kalau terjadi mak orang.ape kate ramai ramai tolong amin kan doa nih? aku percaya rezeki tuhan.dan aku ready dah nih.ready gune air liur je.physical dan mental.aku tak pasti.tapi aku pelik bile orang suruh delay proses dapat anak once dah sah berkahwin.orang cakap nak enjoy2 dulu la.nak bersama berdua lame sikit la.blurr.siyes.bukan ke bile kau dah ready nak nikah.kau dah ready jugak nak jadi mak bapak? bukan macam tu ke mindset yang perlu ade.ke aku je manusia pelik yang pikir macam tu?
tak pasti la.lain orang lain pendapat.bagi aku rezeki tuhan jangan sesekali kite sekat.anak tu anugerah.anak tu pembawa rezeki.kalau la miskin benar pon aku lepas kawin.untuk menafikan hak kehadiran cahaya mata tu bukan aku lah yea.aku yakin percaya dengan rezeki dari yang MAHA BESAR.don't asked me to delay the process.aku bukan makin muda.mr liebchen lagi la dah tua.keh keh keh.tua setahun pon tua kan?kan?

ok cukup cerita pasal hal hal yang ade kait mengait dengan hormon estrogen.meh cerita hal seriyes.by the end of this month.aku bakal masuk sekolah balik.sekolah menengah dis time.
back to school ? rase mcam tak sabar.tapi bile fikirkan pasal sifat budak remaja sekarang.ade sedikit turn off di situ.excited tu wujud.nervous tu ade.tapi risau memang paling ketara.
aku tak sabar.nak pegi sekolah.lepak dekat kantin je.walaupon nanti akan makan di ruangan guru.tak sabar nak huru hara kan perhimpunan pagi.walaupon nanti akan duduk di barisan kerusi guru guru.tak sabar nak bercakap depan murid murid walaupon aku pasti tak semua yang akan dengar setiap patah ayat yang aku tuturkan.tak sabae nak tegur pak guard sekolah sebab tu memang sifat aku.peramah tak bertempat.dengan makcik kantin pon aku boleh sembang hal hal semasa.tak sabar nak rase pengalaman tu.harap harap aku tak akan ade scene berlari mengejar anak murid melintasi padang sekolah.sebab dulu.aku rase aku penah buat hal macam tu mase sekolah.aku harap kali nih karma itu tak wujud.
aku seram bile fikir balik perangai aku mase sekolah dulu.kalau la mase boleh putar semula.dan kalau la aku tau aku nak jadi pendidik di mase depan.mesti aku jadi murid nerd dekat sekolah dulu.mesti!



ouh sebelum wassalam.meh tengok gambar celebrate besday manusia lahir hujung tahun.


tahun lepas hari hari dalam tempoh sebulan sebelum besday
aku akan pesan dekat mr liebchen.
aku nak red velvet cake for besday.dia layan tak layan je
dah start nak putus asa.tapi akhirnye dapat jugak.tengs laff!

master mind.selalu nye budak berdua nih la yang akan jadi master mind yang akan menipu aku
tapi dis time.aku dah learnt dah.aku tau dieorang nak buat suprise.tapi aku buat2 blur
biar dieorang rase fun sikit.

ouh abaikan muke tak cukup zat aku tu
aku sedang tak sabar nak makan red velvet tu.
kalau ekot aku.tak payah acara potong2 kek nih.terus amek sudu makan je
gelojoh kan?


hari jadi beliau.aku kene buat suprised jugak.
awal awal aku dah mintak perisa cake feberet beliau
takut salah beli.baik request awal2







p/s: akan menetap di shah alam .


p/s: tujuan berkahwin aku bukan semata anak dan tuntutan agama dan batin sahaja.tapi dengan berkahwin.aku harap aku jadi manusia yang seimbang.sebab aku ade lagi separuh hati yang akan bantu aku untuk melengkapi separuh hati milik aku.mudah kan?

2 comments:

Siti Noor Aminah said...

aku bunting pelamin lepas kawin. hope hg pun macam tu. haha. masa 1st anniversary, anak dah masuk 3 bulan.

aku doakan azam 2012 hg suksessssss!! amin

Days said...

tengs sis.yea kalau bunting pelamin mmg dabel syok.aku kene ikut jejak langkah hang.tgk emran tu cumel je hee