Monday, January 23, 2012

CINTA MONYET?

tadi borak borak dengan kakak sedara kesayangan.ibu kepada kakak or amni najwa.my lil princess yang baru masuk darjah 1 tu.sedikit laporan.perangai sekolah tadika.malas pegi sekolah dah start menunjukkan taring setelah seminggu sesi persekolahan berlangsung.sebab? balik sekolah kafa dah petang.lepas tu makan.tido sampai malam.lepas tu bangun malas buat keje sekolah.jadi esok nye.tak siap keje sekolah jangan harap ade perasaan berani nak pegi sekolah.sebab mak lil princess nih cikgu jugak.memang kene ketam la sebab tak pegi sekolah.ibu kakak nih cakap.keje sekolah baru seciput je.sebab baru start sekolah.tapi tu pon failed nak buat.ngantuk punye hal.adess.jangan la ikut sangat perangai mak yong nih kakak oii.mak yong memang buat tidur tu sebagai hobby.tak kan tu pon kakak nak ikut jugak? mendahulukan bantal melebihi buku memang sangat sangat ikut perangai aku.time tu jugak diselubungi rase bersalah.banyak sangat pengaruh aku dekat budak kecik nih dah


tapi ade cerita best mase borak borak dengan ibu kakak nih tadi.my lil princess dah ade secret admire.amboii advanced.low self esteem makyong kamu tau. aku dulu darjah 1 comot lagi kot.pegi sekolah tahu nak main je.sampai ke darjah 6 pon comot lagi.punye la tak hot chick!
time tu kawan kawan lain semua dah akil baligh.dah ade kesedaran nak pakai tudung.aku rilex dengan pinafore lagi.kawan kawan perempuan dah ade sifat malu malu dengan kawan lelaki.ade perangai cover gelak la.cover cara jalan la.aku tetap gelak berdekah lagi.memang tak la nak jadi hot chick.

ade satu peristiwa nih aku ingat sangat.mase tu sekolah ade pertandingan bola sepak peringkat daerah.jadi kawan kawan aku yang dah akil baligh nih.ajak aku bersidai dekat bawah pondok yang betul betul hadap padang.nawaitu dieorang nak tengok mamat hensem.aku pulak.yang tak de langsung hormon estrogen time tu sebab tak akil baligh lagi ekot je.dalam kelas bosan.cikgu pon busy dekat padang.
aku duduk atas meja dekat pondok tu.aku sorang je duduk atas meja.yang lain elok sopan duduk dekat kerusi.aku duduk atas meja sebab dekat kerusi tu kotor.jadi jangan harap aku nak duduk.
kawan kawan aku duduk sebab nak kontrol ayu.aku pulak ingat kan time tu kawan kawan aku tu mak die ak marah bile die balik rumah nanti baju dah kotor.mak aku jangan di buat main.baju kotor balik sekolah memang aku kene bebel.daripada pekak telinga baik aku amik langkah berjaga jaga.

mase melepak kat pondok tu la.ade satu kumpulan mamat mamat dari sekolah lain lalu.kawan kawan aku.dari jarak 100 meter.dah alert dah mamat mamat tu nak lalu.terus.duduk makin sopan.aku je yang duduk macam kan bapak aku tokey kantin sekolah tu.rilex la bukan cikgu yang lalu.budak sekolah je pon.ntah macam mana.time mamat mamat tu lalu.aku terjatuh dari meja tu.DEM..! aku memang kalau duduk.akan bergerak gerak sikit.tu penyakit dari kecik.sebab tu duduk kat kerusi lepas tu gerak gerak.jatuh kerusi.macam tu jugak la mase duduk atas meja pondok tu.duduk ntah style macam mane.tau tau aku dah landing atas tanah.

kawan kawan aku semua bengkek dengan aku.sebab dah selamat memalukan dieorang depan mamat mamat tu.aku pulak bengkek.dieorang bukan nak tolong aku bangun.tapi marah marah.
bile pikir balik.memang betul aku zaman sekolah rendah dulu naive ya rabbi..! agak nye sebab memang hormon estrogen belum nak ade lagi dalam badan.

ade jugak kene gossip dengan budak yang naik satu bus.rilex je aku cakap budak tu tak pandai.macam kan aku pandai sangat.tapi macam biase mase sekolah rendah vocab aku memang limited sikit.jadi aku tak tau dah ape alasan nak bagi untuk elak dan tepis gossip liar yang sedang rancak di bual kan di atas bas.aku cakap je budak tu tak pandai.
dan minggu depan tu result upsr keluar.budak tu dapat 5A.DEM..lagi sekali!



bile jumpe mamat nih baru hormon estrogen aku
di paras normal.kalau tak.macam takde perasaan.
laff u laff :)






p/s: mr liebchen bace belog aku.jadi kene gunekan bahasa sopan santun.ouh btw.hye silent reader :)


No comments: