Wednesday, August 1, 2012

CLOWN

On friday.aku akan ade kelas sepanjang hari from 9.30 am til 5.00p.m.bercakap la tanpa henti.penat die memang buat badan lemau.mase bercakap bercakap tu.aku pandang muke anak murid sorang satu.ade yang tengah tersenyum.ade yg tengah tahan ngantuk.ade yang buat muke blank.ade yang tengah bisik2.ade yang tengah conteng conteng kertas.bile tengok muke masing masing dah start lemau lembik.aku pon start la selit unsur lawak bagi anak murid gelak gelak.bile tengok mata makin layu.terus kasik activity bagi dieorang bergerak gerak sikit.tak static duduk setempat.dan lepas peperangan dengan emosi anak murid selama 3jam per class.akhirnye.aku lemau di hujung hujung pukul 5pm.




mase drive balik rumah.otak penat start berpikir.aku nih berdiri dekat depan.buat orang gelak.buat orang terhibur.macam same je job spec aku dengan clown?beza nya aku tak pakai make up tebal dan lipstik yang nampak kan size bibir besar dr normal.

kalau aku pilih nak jadi passive maka dengan automatic nye murid murid aku jadi passive.
kalau aku pilih untuk jadi happy riang ceria automatic anak murid riang siap mata bersinar sinar ceria.
mood kelas tu terletak dekat tangan aku.
mcmtu jugak badut.kalau badut tu pasif.confirm orang tak terhibur.if badut tu org nye lawak siap terel buat magic dan hebat putar putar belon kecik jadi bunge atau anjing mesti ramai orang kerumun dia kan?





malam tu aku tanye mr liechbchen.apesal sepanjang tempoh aku mengajar.baru sekarang aku sedar aku nih lebih kurang badut je?


jawapan beliau lagi owsem BARU SEKARANG KE SEDAR?
maksud tersirat nye adelah.beliau dah lame perasan dah yang aku nih macam badut.=,="

badut comel tak pe.badut ngeri mcm joker adelah horror




tapi apesal ntah.aku suke sangat kerja bercakap depan orang.aku rase mcm ade super power kalau dapat control perhatian 70 orang dalam mase 3 jam.aku rase happy bile end up 70 pasang mata kene/wajib dan takde pilihan selain pandang aku.dah la tak make up pakaian pon tak diva mane.ciri ciri object menawan memang tak kelihatan langsung.still aku suke enjoy dengan kerja style macam nih.walau pon ade risiko kene dehydration akibat bercakap tak berhenti selama lebih dr 6jam :)













p/s: badut pon badut la.janji bukan gendut

No comments: