Sunday, November 15, 2009

TERSALAH BATANG.

hujan turun renyai-renyai.jam pukul 6lebey petang.aku dah tepacak dengan posisi solid kat tiang seri KTM sungai buloh.lepas kinah drop aku kat situ aku terus jadi patung cendana memerhati manusia sikit punye ramai harung tempat beli ticket.Nak kata ade sam bunkface kat situ tak nampak pulak.nak gune mesin ticket tak dak selera.tak dak nafsu.masuk sepuluh ringit belen mesin tu tak bagi balik.adil ke cenggitu??? ntah ape pesen urus niaga yang mesin tu amalkan pon aku tak tau.riba mungkin.tuduhan melulu.

bila dah tengok kuantiti kepala manusia makin kurang kat kaunter ticket aku terus pegi beratur belakang seorang mamat indon nih.kemain lagi die datang malaysia naik tren gembira-gembira.aku pegi indon nak naik roller coster pon macam serba salah.takut kene sua dengan buluh runcing la ape.
sampai turn aku kat kaunter ticket tu, aku terus laung kat akak kaunter yang ayu berkaler biru,
" akak ticket one way g batang berjuntai..!"
sambil aku maniskan muke bagi senyuman kat akak kaunter.sedekah runcit menjelang maghrib.aku pandang muke kakak tu,muke die bekerut-kerut macam orang tua.pedehal lak die nih..tak kan pekak kot.nak kene ulang suara ke hape nih?

"batang berjuntai? " ulang akak tu ..lantang jugak suara die.menusuk ke telinga.tibe-tibe aku teringat satu mende.time nih kalau rabe dahi aku sumpah dahi aku pula yang amik turn berkerut macam org tua.

dengan suara di low kan ke level 1/2 sambil tersenyum secara runcit bukan manis seperti tadi aku terus cakap cenggini

" eh eh ..silap..soryy..batang benar..heheh" sambil tergelak-gelak kecil sambil berdoa orang kat belakang aku pekak tuli.

lepas amek balance duit terus aku blah cepat-cepat dari kaunter ticket.baki duit aku tak kire langsung.terus masuk dalam poket jeans lusuh bau mayat aku.g mati la kalau akak tu nak tipu duit aku ke ape.malu punye pasal duit macam tak de nilai dah.demm ...!

ni la akibat kalau manusia suke sangat letak name batang sebagai name tempat.dan aku manusia yang dikelilingi batang-batang berkenaan sampai terkonpius lantas memalukan diri sendiri bila dah lebih dari satu batang yang terlibat sebagai name tempat





p/s: harap akak kaunter tu tak pikir aku pervert dengan membuat hipotesis awal yang aku nak bergurau secara lucah dengan beliau.

2 comments:

Unknown said...

site link replica louis vuitton use this link replica gucci why not check here cheap designer bags replica

Anonymous said...

replica bags from china Click This Link e5q27c7f98 replica bags aaa he said v2x09f9u82 replica bags buy online replica bags 168 mall directory q6b06x0c29 replica louis vuitton bag replica bags aaa quality