Tuesday, March 8, 2011

Pertarungan antara buku dan tidur.

Study week.adelah minggu minggu khas untuk intim dengan segala jenis buku buku, nota nota dan text text ilmiah yang berkaitan dengan hal hal belaja.buku elizabeth gilbert harus di abaikan buat seketika memandang tiada kaitan secara direct translation ke atas subject subject untuk semester ini.dan hal yang sangat cliche bile sebut tentang study week adelah bangun dari tidur dan terlintas nawaitu ingin melawat library yang sangat tinggi.untuk rekod.pergi ke library semasa study week adelah satu trend ataupon culture di sesebuah university.dan sesiape yang tidak mengikut trend mungkin mereka tidak boleh di gelar trendy.
Jadi untuk rase diri sendiri trendy.bangun tidur mandi dan bersiap terus menuju ke arah library.perkataan pertama disebut saat cecah kaki di lobby library ialah:

" demmm wifi library slow ! Baru nak update status fb! "

Maka jelas disitu bahawa niat tidak menghalal kan cara T_T

Di library selak buku tak sampai setengah jam.teringat dekat mak di rumah.cuaca hujan lebat sedap sedap untuk melelapkan mata.. bagi effect rindu dekat rumah makin menebal.padehal baru je tinggalkan rumah sehari.call mak.tujuan? Nak bagitau betapa beruntung,sejuk perut mengandung nye mak bile tau anak beliau sedang berada di library time hujan lebat dan sedang berperang dengan perasaan mengantuk yang extreme!

" mak try teka ayong tengah buat ape sekarang? "
" TIDUR.."

T_T seorang mak sangat maklum tentang perangai anak sendiri.aku dan tidur macam kembar siam.aku dan library macam tom and jerry.

P/s: esok pergi library lagi.jadi trendy...! :)

2 comments:

Siti Noor Aminah said...

ohh..demm.. dlu aku kalau study week mesti balik kampung. tak study pun. hahahaha

Hairil Rizal said...

Sblm baca abes entry ni tadi...Warlord guess that you will lose the battle.

Tapi kiranya OKla tu sbb masih mampu teruskan perjuangan tanpa kecundang. Haha!