Wednesday, April 13, 2011

SITUASI RARE

situasi 1

waitress restaurant.berpakaian sangat vogue.dun blame her.fashion is not a crime.lagi lawa die dari aku yang customer nih.biaselah.hanya sarung selipar je kalau nak keluar area dekat dekat.lagi pun.negeri sembilan je.bukan pegi london kan? terbit perasaan WOW dekat sudut hati kecik aku bile terpandangkan waitress yang senyum simpul muke manes pegang pencil dan buku kecik tanda dah sedia nak amik order.tapi waitress yang manes nih tak banyak cakap sangat.tanye nak minum ape pon sepatah je perkataan keluar.MINUM?
tapi senyum manes still tak tinggal dekat muke.
aku jawap pon sepatah je.nak ramah pon tak kene gaya.mungkin waitress nih sedang sibuk hafal pesanan.ingat senang.aku nak hafal 3jenis minuman pon kantoi.jadi aku dengan penuh confident nye.jawap.

LIMAU AIS satu.sambil balas senyuman beliau.orang peramah dengan kite tak kan kite nak buat langsi.tak civilize langsung kot.

selang 2minit.minuman yang di pesan sampai.
cekap.efficient.bagus.
suasana di mana cuaca panas terik tengah hari.menjadikan air sebagai object yang nampak menyelerakan lebih dari ayam mc donald.tambah menyelerakan lagi kalau dapat minum air kegemeran.which is air limau ais.
tapi rasenye air milo ais dengan air limau ais tak same kan dari segi rase,bau dan kaler?
terus kan senyum simpul sambil sedut air milo ais.janji air kan? bukan api.





situasi 2

tengah tunggu order di restaurant yang sama.ade sorang sales girl nih datang approach.mintak pinjam masa 5minit.dia nak jual buku.since aku memang suke bace buku.aku nak jugak tau buku ape yang die jual.harap bukan la buku bidaah kan? lagipon buku tu ilmu.pedehal sangat mase 5minit tu.
dress up sales girl nih formal.tapi rambut die ade style.rambut die kaler blonde.terkagum aku.
tak ramai wanita berkulit melayu mampu untuk blend atau serasi kan kaler rambut dan kulit secara synchronized.kadang kadang mesti kaler kulit terlalu gelap.kaler rambut terang sangat.atau sebaliknye.tapi akak sales girl nih kaler kulit dan rambut matching.
blonde? aku boleh rase akak salesgirl nih berani orangnye.
ironi nye hal kakak sales girl nih selain dari dia seorang yang berani ber rambut blonde ialah.
akak nih sedang nak jual buku dosa dosa besar dan tanda tanda hari akhirat dekat aku dengan harga 12 henget.
aku beli.dan kakak tu beredar.aku mampu titip doa dari jauh.
seorang tukang masak.tak selalu rase masakan yang dia hasilkan.sebab die terlalu sibuk fikir.tentang tanggapan orang terhadap rase masakan die.
betul tak?





p/s: nervous.baju tukar status dah di tempah.hasil nye nanti.macam mane lah heh.hish nak pitam tibe tibe nih.nervous nak amek result spm pon tak macam nih.

2 comments:

Hairil Rizal said...

Suka dgn both situasi rare tu.
Made me think lagi..kepala pusing pusing...

Days said...

warlord: hahaa thinking process kadang2 bagus untuk our brain hehe