Wednesday, April 27, 2011

ESOK HARI RABU

Esok hari rabu.tinggal lagi sehari untuk keluar dari hell.dah 4hari tak jumpe eiji.4hari tak jumpe family.6hari tak jumpe mr liebchen.dan dah 3hari berturut turut jumpe dengan mr saddas lecture educational admin.kite tak selalu dapat ape yang kite nak kan?
Facebook sekarang dah jadi tempat manusia menjatuhkan hukum secara sembrono.dan bile di selang selikan dengan sedikit element mocking.terus melenting dan terasa ! Hebat kuasa facebook.boleh kucar kacir kan hati, emosi, akal dalam tempoh tak sampai 24jam tanpa bertentang mata :)
Hebat dan kelakar.bodoh dan kurang matang !
Berapa banyak rumah tangga hancur sebab kuasa facebook? Berapa banyak catfight dalam facebook? Manusia semakin bertuhan kan internet . Dunia maya ganti kan dunia nyata.dalam telefon pon.perkataan yang terucap tanpa ekpressi fizikal boleh buat aku kurang berpuas hati.inikan pulak bahasa tanpa suara.tapi mungkin ade pertandingan sape lagi banyak memaki di alam maya die adelah manusia hebat.buatkan facebook jadi medium glamour untuk tujuan bodoh dan sia sia.
Lately.aku banyak di himpit dengan mainan perasaan dan sifat egocentric tahap maxima, manusia yang ade pertalian darah tapi bukan adik beradik.
Malas nak layan.jangan jadi bodoh! Pesan mak.tapi makin diam makin lantang.bekas debater macam aku ni di selar hebat.macam aku si pengecut yang tak reti mengeja untuk bersuara dan pertahankan diri.macam mereka semua betul dalam segala hal.walaupo masih lagi berperangai sok tahu dan egois tanpa sebab yang rigid.
Di fitnah tanpa saksi yang cukup syarat macam yang termaktub dalam hukum hakam cara hidup masyarakat islam.aku terkilan.aku manusia yang tak gemar kacau habitat hidupan manusia lain selain manusia penting dalam hidup.tibe tibe di terjah.di fitnah sesuka hati.
Mule mule panas hati rebel ni.sape suke kene tuduh kene fitnah kan? Sekali dua aku rilex rilex lagi.kali ke 4 dan seterusnye mule aku start nak buat style artis.saman je.biar mahkamah dunia buat perhitungan !
Tapi oleh kerana aku manusia sedar diri.sedar yang bergaduh tu bukan amalan manusia cerdik pandai.aku diam.dengan harapan.menjelang hari raya taun ni dieorang manage untuk berhenti bercakap tentang perkara bullshits ni semua. memang trend manusia hanya mintak maaf time hari raya.tapi kalau keras hati lagi ego tinggi lagi.jangan marah kalau makan daging busuk kat akhirat nanti.aku tak marah sangat.marah tu perasaan bermusim.lame lame die hilang.tapi tuhan marah kalau mulut asyik berkata perkara yang uncertainty pasal orang.uncertainty tu ragu ragu yang 99% hanya berdasarkan perception yang tidak munasabah.yang di reka sendiri atau di tokok tambah.
Macam mane boleh slumber je jatuh hukum heh? You're not even there dear.serious kau kelaka la :)


P/s: despite of semua keburukan facebook yang aku state kan dekat entry diatas.aku tak bercadang pon nak deactivate acc facebook atau delete facebook.facebook ade ramai manusia penting untuk hati.satu dua yang berperangai keji tak boleh tanding manusia penting dekat sudut hati.


P/s : dugaan untuk tahun 2011 sudah mari.cukup bersedia ke ni?

No comments: