Monday, October 29, 2012

BULAN MADU LAUT BIRU VERSE 1

seminggu seblom nikah ade matta fair dekat pwtc.me and mr liebchen saje saje pegi.
saje saje nak tengok honeymoon package.over kan? 
nikah pon lagi seminggu.dah ade hati nak carik tempat honeymoon. 
mule2 dalam otak aku nak pegi private island.
japamala.
aku memang dah siap termimpi2 lg pegi tempat tu.lawa yg amat.
tapi package yg di tawarkan sama je harga dengan pergi island yg kat luar negara.
so cancel.mr liebchen ajak aku pegi LANGKAWI.
aku terus buat muke bengkek.langkawi?
nak soh aku beli set pinggan mangkuk ke set periuk belanga? 
ini honeymoon ok.apesal nak pegi tempat yg aku dh selalu pegi since aku darjah 4 lagi.
ingat nih rombongan sekolah rendah st aidan ke hape.no no no.
aku bantah ! terus beliau mati akal.
terus pasrah.terus keluar ayat." ok ah pilih ah.org setuju je"
haaa tu yg aku nak dengar.tapi dalam suruh aku pilih tu.beliau ligat jugak membantah.ayat2 bantahan adelah seperti berikut:
tak mau pegi BALI tauuu.
tak mau pegi GENTING..mcm la aku mau sgt pegi genting.genting tu pegi balik hari je pon bole ok.xpyh nk honeymoon sgt
tak mau pegi lame2 tau.cuti xbyk
tak mau pegi jauh2 tau.nanti ade emergency case susah nak balik
dan yada yada yada,,,!

last last kiteorg berdua tertarik dekat KRABI.tapi bile dua dua dah setuju siap calet2 jari nk tunjuk kan betapa persetujuan telah di capai oleh kedua2 belah pihak
flight ticket pulak yg takde.kalau ade mahal sangat kot
again.kene carik lokasi lain.
tak mau putus asa walaupon dh mcm nak putus urat kaki berjalan ronda satu pwtc
kalau putus asa cepat sgt sampai kesudah tak pegi honeymoon
carik punye carik akhirnye mr liebchen berenti depan poster scha al yahya tgh pakai baju stewardess.
aku dh agak dh beliau nih mesti suke jgk tengok cerita awan dania.
tp bile aku tnye tengok ke cerita awan dania pura pura tak tau awan dania tu ape.hekeleh
mr liebchen berenti depan booth firefly.aku belek2 pakcage yg di tawarkan.
tengok mr liebchen mcm dh suke je dekat package yg ade.
mungkin sbb pengaruh gambar poster tu aku syak
aku suke harga dan tempat yg  ditawarkan tp aku tak penah hidup naik firefly
aku dgr firefly terbang rendah
habes laaa
tp bile aku tengok mr liebchen bersungguh2 dh tertarik dgn offer firefly nih.aku pasrah
kang byk sgt merungut.elok mood beliau baik nak pegi honeymoon.terus hilang mood 
sebab aku bersifat
makcik2 asik nak crancky 24jam.
so mari lah kite bersetuju sahaja.lagi pon tempat yg di pilih cantik
naseb la seblom setuju nak amek package honeymoon tu
aku mintak mase kecederaan selama 5minit.
alasan? nak gugel tempat yg nak di tuju
bile tengok gambar2 dkt dlm google.
terus kepala anguk laju2.
yes SETUJU ! terus hilang perangai org tua crancky
dengan persetujuan bersama itu 
on 23rd october ari tu berlepas la kiteorg berdua.patner in crime yg osem ni
ke KOH SAMUI thailand.


mule2 nak naik flight.dr dalam kereta lagi aku dh siap2 bace mcm2 doa
kasik tenang kan hati sikit
tapi naik je flight.tak sempat flight nih nak sampai atas 
aku dh siap tido dh
setel
pantang dapat aircond confirm tido.
tp aku rase mcm same je naik mas ke airasia ke ape
tak la pulak aku rase naik firefly aku dpt rase turbulance lg teruk 
sampai rase nk loncat turun dr kapalterbang tu
ok je.even mase landing ade sikit bergoyang2 dasat
tu pon aku suspect sbb landasan licin baru lepas hujan
takpe la.since hati dan perasaan dan bole terima firefly lepas nih 
bole la kot naik firefly lagi hahahahahah 
alasan kukuh sungguh!





flight 1 jam 30 minit.sungguh berbaloi sebab sejurus je aku bgn tido
mata aku nampak air laut yg biru campur hijau 
siap nampak org snorkelling lagi
terus mata sepet kembali bulat bersinar.
lepas sampai airport dah ade org hotel yg tunggu.siap tulis 
MR IDRUS &MADAM SYAHIRA
madam kau panggil aku bang? tua sgt ke aku nih? -_-''
lps abes urusan check in.terus pegi bilik
dan taraaaaaaaaaa.tengok katil nih decoration bilik nih semua comel
kelopak bunge bersepah2 ok
dah satu keje aku nk kene kutip satu satu.
mmg la cantik tp bile nak kutip tu hazab jugak
mr liebchen tak mau campur tgn.alasan?
beliau allergic bunge
aku pandang kan je perangai beliau tu
ade mase mmg aku sumbat bunge nih dlm baju beliau huh !


lepas penat kutip bunge.lepas telepon mak abah ma ayah dekat malaysia
terus aku ajak mr liebchen tengok pantai
aku dh aimed je pantai tu dr atas kapal terbang lagi
sampai dekat pantai perangai budak2 aku pon menjelma
tengok air laut mcm perghh best nyeeeeee
cantik kot pantai die.bersih je
takde la rase geli nak pijak pon
kalau tak pikir aku nih berpakaian lengkap dan malas nak basah kan baju
dah lame aku terjun dalam laut
tapi apekan daya.
mampu amek gambar je tepi pantai tu.
dalam hati dah buat janji
esok ok pantai esok
sile tunggu 



esok nye cerah je mata terus nak pegi pantai
tensi mr liebchen aku asik 24jam bising kat telinga beliau nak tengok pantai
habes.dh pantai depan mata kan
tak kan nak ignore pulak 
jumpe je pantai terus lipat kaki seluar.pegang selipar lantas
sepak sepak ombak
best nyeeeeee perasaaan nihhhh
dan yea mr liebchen hanya mampu pandang geleng kepala mengucap dlm hati 
tengok aku.istri pramatang beliau
sambil tu sempat amik gamba aku berkelakuan sgt childish itu
mungkin nak tunjuk bukti dekat anak cucu nanti
whatever.janji gua puas jumpe pantai


dah penat main ombak
mari main conteng conteng pulak
muler2 aku tulis name sendri
lepas tu 
mr liebchen tanye name die mane?
ouh sorry lupe pulak ini honeymoon
harus la romantik dan tulis name same2 dkt pantai
teheee
terus hulur kayu dekat beliau 
tulis ah sendri jgn nak malas sgt
hasilnye seperti gamba di atas
bile dua manusia yg ade handwriting yg huduh bergabung
maka terhasil la dua tulisan super huduh hahahahah


malam tu mr liebchen ajak candle lite dinner
aku pandang je beliau atas bawah
tak berkelip mata
ade lagi rupenye gen romantis dlm diri beliau nih
syukran ahahahah
terus siap2
mule2 nak pakai dress ok.
nak jadi gegurl sikit
tapi oleh kerana kami naik scooter
dan aku tak mampu nak duduk brsimpuh atas scooter tu lame2
maka niat nak jadi gegurl di lupekan 
dari tersangkut pulak dress dkt tayar moto baik rentikan je berangan tu
kiteorang dinner at SAMUI SEAFOOD restaurant
tengok je la seafood die banyak sangat
rambang mata.
siap letak atas sampan kalau la  perut aku ade 8 bahagian mcm lembu
aku dh makan 1sampan dgn sekali suap je nih
tp menjaga maruah somi tu sgt penting 
cancel niat berangan ade perut lembu




deco dalam restaurant tu harus la mcm ala2 nelayan sikit
mcm makan dekat bubba gumps pulak kan
tapi lawa la.tenang je.ade lagu romantis
tp aku tak paham.lagu siam kot
aku suspect lagu romantis la tu
xkan la suasana restaurant romantis kemahin bukak lagu heavy metal pulak kan?
makan dgn tenang.makan sambil borak borak gelak gelak
gaduh dan merajuk tak de ok
mood honeymoon
 semua dendam kesumat
baik letak tepi buang jauh jauh :)
time makan tu lah aku rase hensem nye somi sendri 
hensem ah.bawak pegi jalan jalan 
bawak pegi dinner kan
kalau tak.asik2 pikir nape la tak kawin dgn remy ishak.
seriyes tak sedor diri ye syahirah hahaha


part yg paling aku suke.part yg paling aku rase sempurna
bile bgn tido mata di sajikan dgn pemandangan mcm nih
terus sejuk hati
sejuk mata
terus mood baik sepanjang hari
kalau ade rezeki lebih memang aku nak repeat pegi samui
tempat nih tenang
kecik je aman damai je
penduduk dia pon tak la vain
lemah lembut lg ade



scooter yg byk berjasa
aku dh lame tak naik moto
last naik moto mase zmn awal2 bercinta dlu.
7taun lepas punye cerita
mase tu stadi lagi
mr liebchen ade moto 
moto tu la kiteorg naik pegi dating ke ape
so now bile naik moto mcm teringat2 balik zaman mude mudi
sweet pulak rasenye hahahah
mr liebchen mcm nak lepaskan gian sbb dh lame x bawak moto
kemahin lg bawak
sambil2 verangan
die dekat litar grand prix thailand
wakil malaysia
lawan beliau adelah warga spain
holland.england,australia germany
dan perancis
T_T
aku jugak yg cramp2 bontot duduk belakang tu
tengok laki sendiri merempit
tapi tak pe la kan asal beliau puas hati
muke 24jam senyum je mcm betul2 menang race
aku layan kan je
ini honeymoon remember?
di larang mengamuk
;)










moment duduk minum air kelapa tepi pantai dgn mr liebchen
sambil2 borak2 gelak2 
sambil2 tgn aku laju je curik air manggo beliau 
adelah moment yg sgt precious
aku happy sungguh dapat swimming
lepas dh berbulan2 tak swimming
walau pon agak pancit sebab lemak tepu makin byk
still bole lagi float kan badan atas air sambil eksyen dgn somi sendiri
moment lepak2 tengok movie dlm bilik sambil mulut mengunyah
moment jalan2 tepi pantai sambil pegang2 tgn lepas tu ayun kan tangan di udara
sambil nyanyi lagu kegemaran
nyanyi kuat2 pedulikan org lain
bukan deme paham bahasa malaya hahahaha
moment shopping yg best sbb mr liebchen rajin layan
terpakse rajin layan ke ape aku tak tau 
tp each time aku tunjuk nak nih bole?
jawapan yg keluar dr mulut hanya la BOLEH 
terus aku senyum simpul
good boy ! hahahaa
dan lepas balik dr honeymoon trip nih 
aku rase macam eh eh romantik nye diri sendiri
rase nak mood baik je 24jam
mr liebchen pon same je
bagus jugak heh honeymoon nih
macam bole pegi lagi sekali je nih
;)
































p/s: syukur tuhan.dia untuk saya.

2 comments:

Siti Noor Aminah said...

pakai lepas ni emran dapat geng la.. hahahahaha

Days said...

GC: ameennn.mintak2 yg same hensem cm emran hahaha