Monday, October 1, 2012

FINALLY

14 Sept 2012
The Solemnization


14Sept 2005 -14Sept 2012

finally my mate has met my soul. Alhamdulillah.
Selepas 8 tahun kenal each other.kenal hati masing masing
kenal perangai buruk baik masing masing.
akhirnye mr liebchen sah jadi suami,imam dan teman sehidup 
semati insyaALLAH
8tahun kenal,bohong kalau takde gaduh.tipu kalau takde merajuk masam muke
banyak kali.countless.
tapi sifat mr liebchen yang diam.tenang.tak byk mulut.tak selantang aku kalau tengah marah
solved semua sengketa.
aku  nih si egois.si temper.si laser.si lantang bersuara.manusia jenis tak pikir panjang.
berjaya diam tunduk kelu.kalau ..
mr liebchen bukak mulut kasik sedass dua nasihat.
baru dia kasik nasihat aku dh ketap2 bibir nak tahan nangis.
baru nasihat.belum marah lagi
kalau marah ade potensi aku koma.
hanya mr liebchen bole buat marah aku lenyap
beliau jugak yang mampu buat ego aku hilang
mule2 kenal dia.aku mane reti nak ekot cakap dengar nasihat
typikal sifat anak sulung.
ape aku nak aku kene dapat.
semua orang mesti harus wajib dengar cakap aku
aku cepat bosan.
aku egois.
kuat mengamuk
tapi dengan mr liebchen
aku mengamuk dia gelak kan
aku temper dia senyum simpul
lama lama aku mati akal tak tahu nak buat ape
penah aku buat perangai mengamuk sampai sepak tayar motor dia
nampak tak sifat sopan santun tu memang takde?
beliau tayang muke tenang
lama lama aku sendiri tak de point nak mengamuk pasal apa dh
terus diam kat situ pandang muka beliau.
bile tengok aku dh kurang kerasukan setan
baru la beliau bukak mulut kasik nasihat
mr liebchen akan diam kalau ade yang tak kene
kalau aku kuat sangat melawan.beliau diam.senyap.
silent treatment org putih kata
sampai aku sendiri rasa bersalah.
dan say sorry.mende yang si egois susah nak buat
beliau pembuli.dan jadi seorang aku.aku susah nak kene buli sebab aku suke membuli
dengan mr liebchen.beliau sorang je boleh buli aku.gelak kan aku kuat kuat kat tepi 
telinga kalau aku salah cakap.salah nyanyi  tidur bercakap dan mengigau.
mr liebchen tau kelemahan aku.setiap satu.
tapi tak pernah paling muke dan berlalu.
ade je selalu kat tepi aku
saksi jatuh bangun turun naik kisah hidup aku
aku ade satu perangai.
kalau nak nanges aku akan nanges depan mr liebchen
kalau beliau  jauh aku akan call
call bukan nak bercakap.tapi nak nanges sahaja
lepas habes nanges aku terus letak phone.tu je.
kalau orang lain mesti teruk aku kene maki.
tapi alhamdulillah.sepanjang 8tahun 
buat perangai call lepas tu meraung lepas tu letak telipon
tak pernah sekali kene maki.
bersyukur aku jumpe manusia yang super duper tabah dengan aku
manusia yang tahu macam mana nak jinak kan kedegilan aku
even mak ayah aku mati akal nak encounter perangai degil aku
terima kasih ALLAH.kurniakan  belahan jiwa yang terbaik untuk aku
companion yang serasi dengan jiwa aku
terima kasih juga untuk tempoh 8tahun pertama
aku mahu 8ribu tahun lagi untuk bersama dia.
di dunia dan di syurga

untuk suami.

still simpan SMS  pada bulan pertama bercinta 
 " 8 atau 9 tahun lepas tarikh nih.kite kawin yea? "
terima kasih kerana tak memungkiri janji

















p/s: d best part about marriage  is solat jemaah.kalau dulu solat jemaah jarang2.now solat sorang2 pulak jadi sangat jarang dan awkward.akhir kata saya sayang imam saya.eh? :)