Monday, April 18, 2011

PERASAAN WAJIB

Macam biase perasaan lazim setiap kali kene balik hell adelah tidak syok.pagi tadi.
Bangun awal. Dari kebiasaan.tidak terus bangun dari katil.bantal merah feberet masih kejap dalam pelukan.mata dongak keatas. pandang ke siling putih kosong.
Seminit.kemudian ... Mengeluh ! 
Tidak seronok rasanye bile fikir akan kembali ke alma meter demi menyelesai kan tanggungjawab terhadap pelajaran.
Cuti yang panjang.tidur yang lama.sesi treadmill di petang hari.internet dari malam sampai ke pukul 3 pagi.main main dan borak borak dengan eiji telah berakhir.sekarang kene setting mood .untuk kembali menyintai nota nota pelajaran.
Seret beg masuk kereta.perasaan masih susah untuk jadi ikhlas.dalam perjalanan ke hell.rase jauh sungguh hell.jauh dari kebiasaan! Spinal cord rase terdera duduk bersandar di kereta.mood untuk bercakap hilang.terkenang hari hari di hell yang tidak pasti.
Call mr liebchen.si penguat semangat.

" tak nak balik hell laa "

Ayat berbunyi resah.

" berenti belajar.kite kawin.cerita tamat "

Demi mendengar ayat berenti belajar.aku diam.aku memang la berat hati nak balik hell.tapi aku sayang pelajaran aku.masih gilakan buku.angau kan ilmu ! Berenti? Aku belum ready.sorry !

Serangan secara reverse psychology dari mr liebchen buat hati jadi sedikit ringan.belajar itu satu dari tanggungjawab.dan aku harus bertanggungjawab.*nekad*

dan bila sampai hell.jumpe manusia manusia feberet.hilang rawan.bila baru selesai mengemas.call dari mr liebchen untuk datang ke hell.buat hati jadi double senang.gembira pon ade jugak.jadi dah tak perlu tunggu dan rindu selama 3minggu atau bersamaan 21 hari lagi.sekarang dah nampak kan hikmah tuhan nak bagi? I've been blessed :)




P/s: 4 flat? We'll see ! 


2 comments:

Siti Noor Aminah said...

dapat ayat suruh berenti blaja, trus semangat nak ke hell mencanak2 naik. good2. boleh jadi pelajar cemerlang nih.

Hairil Rizal said...

Heee...adaaaa je la si Days ni.
Seb baik la ada Mr liebchen yg bernas dan cerdas tu utk menewaskan perasaan malas balik hell di kotak fikiran buah hatinya...

:)