Thursday, February 5, 2009

semerah saga...

senyum ku xseindah suria lagi...mata ku hilang sinar ceria...


okeyh...malas nak intro lelebey...senang cite aku kene saket mata yang amat mengharukan hari-hari ku di HELL


penglihatan aku yang dh sedia rabun nih ditambah pula dengan penyakit mata yang melanda kedua2 belah mata aku nih ...makin menambah ketensenan pada hari-hari ku di HELL


aku kne ketumbit dan red eye kat mate kanan dan red eye semata di mata kiri...adess


sangat seksa..tapi aku sedar keje aku kat HELL belambak x siap lagi menyebabkan aku membuat bodo je mc yang doctor bagi..


di kala sem yang bz gile ini aku diduga dengan saket yang memang


nampak sempoi tapi seksa die tuhan je taw...ilang keupayaan melihat


membuat aku sedar , insaf dan makin sensitif dengan perasaan org buta..


aku hampir di langgar pajero semasa melintas dengan mata yang sebelah kanan dh tertutup sebanyak 89% dan mata kiri asyik pedih dan perit aje...


ini gambar mata yang memerah itu ...
lepak di melaka di mc d ..slumber..
tenang sudah...hahaha

alhamdullilah aku masih hidup lagi ...mama aku yang dengar aku nye penyakit yang xkunjung sembuh walaupon dh dua clinic aku pegi dan seminggu mc yang aku dapat tapi mata aku makin membengkak dan xdk tanda ingin cepat sembuh...


mengeluarkan arahan veto memaksa aku


balik ke rumah dengan perasaan berat hati....aku nak balik consider mata ini makin saket...tapi keje yang bukan sedikit buat hati nih serba salah ...tapi setelah cha2 duk suruh aku balik ciwik bagi sokongan penuh tanpa ragu ..aku pon balik ..memang sangat seksa..dengan mata berair tanpa henti..siap pakai shades lagi...lengkap dengan sapu tangan kalau org tgk sekali imbas sure die ingat aku nih baru putus chenta sebab mata bengkak...air mata xhenti2 keluar.....


tuhan je taw ape perasaan aku menentang pandangan mata2 liar yang memandang aku dengan 1001 spekulasi...nak aku bukak shades aku kang deyall laks kene jangkitan virus mata aku nih ..tapi kalo x bukak aku laks saket jiwa tengak deyal pandang semacam...tapi ape mau buat mende nih semua sebahagian dari dugaan saket mata nih ..banyak kali aku tahankan hati memujuk diri agar tenang2 sahaja menghadapi pandangan mata masyarakat malaysia yg kite semua sedia maklum sgt prihatin dan perhatian amat nih ...


"sesungguhnya tuhan bagi aku penyakit nih untuk hapuskan dosa2 kecil aku "


hanya itu yang aku ulang berkali2 dalam hati sampai tren selamat


tiba kat stesen seremban...


ok seksa xhenti sampai sini je...


hidup kat umah buat aku xbetah...nak tgk tv kondisi mata amat menghampakan ...nak ol ...skejap je mata aku dh berair sakan macam tgh tgk cite sedey...nak baca novel baru..mata xmampu nak bertahan lame2


jadi keje aku tido je lah ...dengan erti kata lain merehatkan mata...


jadi ini adalah rutin hidup aku smpai mata nih betul2 sembuh..


dan aku sedang memotivasikan diri agar berpikiran positif bagi mempercepatkan proses penyembuhan kerana...doctor kate kalau xelok by next week maka aku tpakse relakan mata aku di kerjakan oleh doctor yang berperwatakan sinikal itu...ishk ...xnak aku ..xsudi mata dioperasi..


hurm...okeyh mata ku sudah mula berlinangan air mata..petanda aku harus berenti mencurahkan kata..


harap esok mata ini seceria hari aku ...kerana...aku nak jumpe mr liebchen tanpa mata yang kelihatan sepet macam anak cindian je tu ..





p/s: aku bersyukur ade hikmah disebalik kejadian mata memerah berserta ketumbit ini...etlis aku dapat rasekan pengalaman jadi anak cina kejap..


and hikmah lain adelah aku terlepas seksa di HELL..seksa xdk air...


alhamdullilah ........

2 comments:

Nabilah Anafi said...

hope ayong sehat cepat2!

Days said...

time kaseh belalala..
i pon mmg nak sehat cecepat
mate mcm nak tkuar dr soket je dh rasenye...seksaaaa