Wednesday, February 25, 2009

wajah kesayangan hamba

kamu ratu hatiku
kamu kekuatan diri ku
aku mengaku dulu aku selalu guris hatimu
aku mengaku aku sering buat kamu sayu
tapi itu dulu...
semua itu kerna aku masih jahil akan selaut kasih sayangmu
aku yang jahil ini masih tidak mengerti kamu amat
menyayangi aku
menerima aku walau aku pernah kecewakan kamu
melayan kerenah aku tnpa jemu
mempercayai aku tanpa ragu
kamu tidak pernah bezakan kasih sayangmu
aku masih dilayan dengan senyuman manismu
walau satu ketika dulu aku mengecewakanmu
dengan kedegilan ku dengan tingkah laku sumbangku
kamu tetap menerima aku seperti selalu
walaupun hati mu sendu
bila hati ini resah bila jiwa ini gelisah
hanya kepangkuanmu aku pulang untuk mengadu segala keluh kesah
kamu sabar dan tabah melayan segala masalah
menasihati ku agar aku tidak terrbuat perkara yang salah
walau selalu aku membantah
tidak setuju dengan nasihat mu yang penuh hemah
yang menasihati aku agar beralah mengaku salah
memaafkan si berandal yang membuatkan jiwa ku resah
tempat kamu paling tertinggi disudut hati ku yang paling dalam
kasih sayangmu itu adalah pasak kehidupan ku yang terpendam
aku berjanji selagi hayat dikandung badan
aku tidak akan mengecewakan segala harapan
akan aku hadiahkan segala kebahagiaan
untuk kamu dan ayah yang banyak berkorban
aku berharap agar selepas ini aku akan membuat kamu tersenyum riang
tiada lagi tangis dan walang
hanya senyuman dan gelak tawa riang
yang akan menghiasi hari-hari mendatang.....

No comments: