Monday, October 26, 2009

NOGORI DEN NOGORI SEMBILAN


ini adelah entri kenegerian aku yang pertama.entri nih di buat khas untuk menglamerkan negeri sembilan atau dalam mandarin nye shen mei lan..(sedikit bangge..terima kasih mr ong)

ok..hari nih event paling gempak kat negeri sembilan adelah pertabalan yang di pertuan besar negeri sembilan yang ke-9 TUNKU MUKHRIZ IBNI ALMARHUM TUNKU MUNAWIR.

kalau yang past paper sejarah spm dulu mesti dah tahu yang negeri sembilan takde sultan sebab kiteorang rase sultan nih menda yang dah biase sangat atau mende yang cliche dan tak rare.jadi demi mencari kelainan kiteorg gelar raja kesayangan dengan gelaran YANG DI PERTUAN BESAR.

survey menunjukkan bahawasanya YDP baru yakni TUNKU MUKHRIZ nih muke je garang tapi hati mulia dan sangatlah berjiwa rakyat.alhamdulillah la kalau betul ape kate survey tu.Tengok cara beliau pon nampak juga beliau nih berjiwa rakyat.Pasni boleh la aku start berangan nak makan minum sembang borak di kedai simpang tiga jalan masuk ke seri menanti tu..*aish* mane standard raja nak g minum kat kedai kopi la dol ...

dan satu fakta yang baru aku sedar..beliau mempunyai anak teruna yang hensem dan bergaye..pergh..etlis now dh boleh tambah satu point kat alasan MENGAPA SAYA BANGGA SAYA ANAK NOGORi..^_^

okeyh la tu je cerite tentang negeri sembilan aman makmur sentosa dan kaye raya nih ...nak cite panjang-panjang takut terlajak kate dan terbuang negeri pula nanti hehehe

lain macam pulak kalo buat entri pasal negeri tapi xspeaking negori ye tak..

hurm last but not least..

"APO KONO EH JANG..!"

bai.sekian.

p/s: bayangan tengku zain si hensem berkaca mata tu macam dah mengangggu lena aku sejak petang tadi la hahahahahahahah

6 comments:

kunang kunang said...

ooi... bual lelebih siket,.,, biar kena buang negerii
pastu mintak dicampak ke batu pahat. kan ke senang keje mike nnti. HAHAHAHA

Days said...

tuween: eh kalo kene buang nogori leh ke request nak g negeri mane lak pastu? xtau lak gua cenggitu prosedur die hahaha..idea lu bernas la sis hahaha

kunang kunang said...

HAHAHAHA gua mmg bijak doeh

Days said...

tuween: alah gua saje puji tak mau bagi lu kecik ati hahaha

Anonymous said...

arghhhh!!bengang lagik!!!tganu kalah dgn nogiri somblan!!!!!XD

Days said...

yes..nogori g final huhuhuhu