Friday, December 11, 2009

sayur campur.

tadi petang time baring-baring santai atas kerusi jenama kak nita.perut aku berbunyi.huduh sungguh bunyi perut sendiri.automatic terus bangun dari baring-baring..
mata carik satu imej yang sangat familiar dengan makanan dan kenyang perut.
ahaaaah..! dah jumpe....

aku: ma masak ape tengah ari tadi ..lapar la... *sambil gosok-gosok perut,muke kerut-kerut*

ma: masak gulai ayam.inah suruh masak gulai ayam.die teringin nak makan.
*jawab sambil mata tak berkalih dari skrin tibi.*sampai hatiii

aku: gulai ayam je? sayur takde? sambal-sambal takde? *pertanyaan banyak cekadak*

ma: takde.nak sayur g masak sendiri.dalam peti es tu macam-macam sayur ade.
*still mata pandang tibi* cite si chantek dan si buruk rupa ari ni episod last.patut la ma aku kusyuk semacam haish..


tak mau kacau kosentrasi ma aku.terus melangkah gi peti es.amik bahan-bahan yang di perlukan terus g dapo.potong sayur-sayur yang di perlukan.gigih nak masak sayur campur.
letak kuali atas dapo.boboh minyak..tibe..tibe...



aku: ma camne nak goreng sayur? dah lupe la..*tanye sambil tangan padamkan api dapur.*

ma: goreng sayur pon tak lepas? nak kawin tak menyempat.aish..*sambil bagi instruction cara nak goreng sayur dari depan tibi*

aku: MANE ADE ORANG TAK NYEMPAT NAK KAWENNNN!!??!
*protes dalam hati sambil terus idupkan api dapur dan dengan bacaan bismillah aku hentam keromo je masak sayur.nasib jadi..pheeewwww












p/s: mak kite lagi tahu menilai anak dara die.-_-

3 comments:

syak n kinah said...

ekeleh..aku pon reti masak huhuhu

~ aaWa ~ said...

hahaha..jadi ke syur cmpur ko tuh?haha..

Days said...

aunah: ye ke? kau mee goreng tau la
heeee


maawa: naseb jadi huuu