Saturday, July 3, 2010

SURAT DARI SAYA.

dear sir.

sorry tak dapat datang ur first class.saya memang macam nih.kalau di suruh pilih antara kelas dan kotak merah.memang jenis gagal untuk pilih mende yang ilmiah dan penuh ciri-ciri la akademia.mesti pilih kotak merah.sebab kat kotak merah leh nyanyi lagu ziana zain.fauziah latiff.mariah carey.dan dato siti.kat kelas hanya boleh nyanyi dalam hati.tak berapa nak capai level satisfaction kalau jenis macam tu.lepas tu.saya nih kalau datang kelas hari pertama tapi time tu fikiran saya melayang sampai teringat mimpi jumpe messi malam sebelumnye.. pon tak kene gaya jugak kan.jadi sebab tu la saya redha kan diri.pasrah kan hati.tabahkan kawan-kawan yang lain.untuk amek keputusan ponteng kelas sir.bukan calang-calang keputusan yang saya kene buat .berat untuk di buat...umpama kalau salah langkah maka tergadai lah kampung halaman.macam tu la lebih kurang.tapi sir..first impression tu boleh menipu.tak semestinya saya tak pegi class first.saya akan jadi pemonteng tegar untuk sepanjang semester.insyaALLAH tak.sebab semester lepas saya hanya ponteng kelas mase pegi bandung jalan-jalan dengan family saya.bukan pegi kotak merah...
kelas dan keluarga.keluarga diutamakan.sebab keluarga orang tersayang.kelas tu bukan orang kan? jadi di harap sir tak de lah lepas nih asyik ingat saya nak ponteng kelas je keje.sebab saya nih kadang-kadang seriyes juga...tibe hari saya rajin nak pegi kelas tu.hari sabtu pon saya datang juga .walau pon kelas sampai khamis lepas tu dah takde.saya harap sir relax-relax je.saya dah buat pon keje sir.presentation sir dah settle.nota chapter 1 pon dah saya salin hasil cilok buku kawan sekelas.walau tulisan saya buruk rupe.tapi nota 3 helai muke surat tu dah berjaya saya settle kan akhirnye.jadi jangan risau sir.perangai dan muke je buruk sedikit.tapi otak saya tak buruk mana.nanti -nanti lah saya buktikan dekat sir yea? sebab sekarang otak saya masih dalam mood susah nak terima kenyataan kene belaja lepas cuti yang lama.di harap sir bersabarlah hendaknye yea.sabar separuh dari iman.solat itu tiang agama.poyo itu bukan perangai kita.
akhir kalam.saya mintak maaf daun keladi.kalau buat lagi tak berapa nak janji.saya manusia tak sempurna.yang buruk datang dari sir..eh saya..yang baik datang dari ALLAH.sang pencipta.




ur sincerely,
syahira.xoxo

8 comments:

~::Iffat @ Wonderfatts::~ said...

Maasyarakatttt...ini nak ubat ni kena dgr alunan ayat-ayat Al-quran je ni..setan2 berboxer merah telah cuba menghasut.

Cara mensyukuri nikmat ilmu adalah dengan mengamalkannya. Adapun cara mensyukuri nikmat amal adalah dengan menambah ilmu.

(Sahal bin Abdullah)

tp ilmu nyanyian tak pasti la plak..huhu..suara kan aurat..wahaha

Reen said...

hahahahahahahaha
hampeh ko days!
first day ponteng kaa?
hahahahah
gler kreatif surat ko!
aku nak LIKE laa!
hahahah

senandung semalam said...

rjin plak tulis surat..?
hehehee

Hairil Rizal said...

Hahaha!

Lawakss abess!

Days said...

iffat: haha.dah saya dh insaf sekarang nih.jangan risau yea ..saya slalu dh dgr ruqyah skang tau hee

Days said...

reen: hahaha..like byk2 sket hee..nak copy surat nih bg naib canselor lagi hishh hehehe

Days said...

senandung semalam: bukan rajin tp kene tulis surat tunjuk sebab.heee..

Days said...

warlord: teheee...put aside this lawak.malam nih argentina vs germany heee