Tuesday, September 8, 2009

sumpah kagum ..!

train bergerak lambat menuju ke seremban..terperosok di sudut train..aku bersandar lesu dan bermata kuyu...mata yang kuyu layu aku kerahkan untuk melilau ke kiri dan kanan..mencari wajah handsome macho segak bergaya di celah-celah lautan manusia..cuci mata untuk redakan tekanan letih penat sebab terpakse berdiri dengan tega dari stesen putra dan mungkin berlarutan sampai ke seremban kalau tak kene gaya..hurm jumpa sorang..ada rupa,ada gaya..cepat-cepat tersedar..bulan puasa..! terus alihkan mata dari muka handsome bergaya tu.istighfar berulang kali..keje gile betul...! mungkin ini dikatakan habit yang buang masa sambil mengurangkan pahala puasa..terus merenung ke luar tingkap. tengok alam sekitar lagi bagus..! tiba tiba telinga di sajikan dengan alunan doa taubat..muke mula berubah cemas..ade orang perasan ke aku dah terbuat dosa kering sebentar tadi? aish..sape pasang doa taubat dalam train komuter nih? bagusnya..
mata aku alihkan ke arah penumpang-penumpang yang lain..nak jugak tengok sapa kah gerangan tuan punya handphone yang alunkan doa-doa taubat tersebut? mahu pandang manusia itu dengan pandangan kagum.
tapi..tak seorang pun react kepada alunan doa taubat tersebut.alunan doa taubat berkumandang lagi..kali ini aku nekad menjadi pemerhati..alunan doa taubat terhenti.di gantikan dengan ucapan begini..





"helo.asalamualaikum..belum sampai lagi..baru sampai bangi nih..pukul 6 lebih nanti sampailah nih..ok eh bye.."





mata aku terpaku di wajah itu.mahu menganga kaku di situ.mujur aku waras lagi.terperanjat yang bukan calang-calang.mungkin bukan terperanjat sangat.lebih kepada kagum sebenarnya.tanpa berpikir dua kali,terus keluarkan kamera 2.0 megapixel aku .nak curik gambar manusia yang memeranjat kan ini.harap sapa yang baca entri nih pon teperanjat sekali..kalau tak teperanjat pon tolong la rasa kagum sikit..





mamat sempoi nih,pakai headphone besar di telinga,siap ade rantai silver di leher,jeans lusuh ekot trend semasa..tapi ringtones hanphone..doa taubat..sangat kagum!sumpah kagum..!

p/s: tolong apply kan dont judge a book by it cover method untuk situasi ini..

3 comments:

~ aaWa ~ said...

wakakaka..ak pn kagum!kakakaka..siapakh gerangan beliau?nnt ko kena siasat ni...haha..btul jgn mengejudge buku dr rupa ny..huhu

A r i M o h a m e d said...

setuju :)

Days said...

maawa: ntah la maawa..aku pon x sempat bkenal-kenalan..tp die memang mengagumkan huhuh

3musketeers: ^_^