Wednesday, September 2, 2009

TENTANG MIMPI....

mimpi yang sama bertandang lagi..3hari berturut-turut...kalau boleh kisah lama tak mahu di kisahkan lagi..tapi..3kali wajah yang sama menziarahi aku dalam mimpi lena..3keadaan yang sama..hanya menoleh tanpa suara....dan aku??
kaku kejung di tengah-tengah ramai..agaknya terpana ke ape ..ntah tak tahu lah pula..mungkin dalam mimpi tu aku low self esteem ..may be..mane aku tahu..nama dah mimpi...nak salahkan syaitan jin iblis..serasa tak logik pula..deyal semua awal-awal dah kene ikat dah bersempena bulan mulia nih ..diskusi bersama tuween petang tadi sambil berlenggang pulang dari bazaar ramadhan buat aku makin percaya..mimpi ini bukan sekadar mainan tidur semata-mata.kerana di dalam mimpi itu..wajah itu hanya lah semata-mata figura..tidak bersuara..hanya memandang..dengan pandangan yang punya seribu tafsiran...yang hingga kini gagal aku tafsirkan..sedikit menyesal di hati kerana dalam mimpi pun aku masih lembab serta berpewatakan blurr lagi..aish..-_-"
mimpi itu sangat ironi..sukar untuk di mengerti..berhari-hari fikir pon belum tentu punya resolusi lagi..tuween cakap kalau dalam mimpi orang tu tak bercakap makna nye betullah roh orang tu datang lawat kita..tapi masalahnya..setahu aku ..sekeping wajah itu belum lagi meninggalkan alam ini..setahu aku la..tapi..JANGAN !!!
tolong lindungi manusia itu YA ALLAH..antara aku atau dia..kami punya lembaran ceritera yang belum ada kesudahan tergantung tanpa penamat yang muktamad...ceritera yang tidak punya kaitan dengan dongengan cinta,atau airmata..tapi sebuah kisah persahabatan..antara 2manusia berlawanan fitrah...



p/s arigato na to cikgu shahril..atas kesudian bagi kiteorang naik cik sona baru dia tu..puas hati dah dapat naik sona kaler silver.. bau kedai lagi la itu cik sona..^_^

4 comments:

kureen said...

hahaha
thx a lot pd cik sona.. takdelah pnat sgt kiter kne bjln di bulan pose

Dashing Days said...

tu la pasal..tanpa bodekan pon dah dapat naik sona huhu

~ aaWa ~ said...

huhu amt terharu ak bace post ko..huhu..btul2 ak stuju..mmpi bkn skadar mainan tido..ak prcaye mmpi ade mksud die..huhu..

Dashing Days said...

maawa: betullll..now tgh mencari maksudnye..buntu..!