Wednesday, September 30, 2009

BILA KAU NAK KAWEN????

raya dah masuk dua minggu..tapi kalau di tanya berapa banyak rumah dah aku pegi selain umah sedara mara rapat..jawapan aku hanyalah gelengan di kepala sebanyak 3kali.seriyes..!! ini bukan cobaan ini betul-betul ..
bukan aku tak suke pegi beraya..suke..sangat sukeeeeeee.walaupun harapan nak dapat duit raya agak tak berapa cerah disebabkan faktor usia tapi still semangat nak pakai baju kurung baru dress up vogue dan pegi beraya dengan jalan ala-ala kate moss tu masih ade..just beberapa faktor yang dianggap runcit seperti mama aku ajak pegi beraya time tu cerita awan dania season 2 baru nak start ataupun time tu dalam cite CSI miami horatio tengah bercakap dengan penuh stylonya dan aku sendiri tengah tunggu bila dia nak pakai balik cermin mata hitam sumpah kewl die tu sebagai tanda kes dan selesai..dah mama aku ajak pegi beraya.
tak dapat la..aku paling tak redha kalau aku pegi beraya,jasad makan kuih almond london minum air oren tapi hati minda aku melayang memikirkan apelah yang terjadi kat cerita-cerita kegemaran aku tu..aish -_-
tapi bukan tu main factor aku tak berape nak into pegi beraya sangat.penyumbang atau penyebab utama aku tak berapa nak pegi beraya adalah aku malas nak jawab soalan -soalan sumpah kontroversi dari mulut-mulut sedare mara yang sibuk nak tanya pasal aku.maksud disini aku bukanlah manusia faymes dimata mereka semua tapi tiap kali beraya sumpah aku akan kene sesi Q&A nih..soalan yang paling buat aku tak senang duduk adalah seperti nih: BILA KAU NAK KAWEN?
weyh..ape jenis soalan la nih..umur aku baru 23,blaja tak abes lagi baru nak abes,keje pon tak lagi sedangkan hutang ngan mak bapak dah berkoyan-koyan,kereta suzuki swift pon tak mampu beli lagi,rumah sendiri pon tak ade lagi macam mane semua orang nak tanye aku bila aku nak kawen? eh...
rimas sangat la..bukan aku tak nak kawen,sumpah la nak ..name manusia mende tu fitrah kot..tapi bukan la sekarang,pantang nampak anak dara sket tanye soalan gaya kontroversi cenggitu..mana tahan..syik nak tepis soalan macam tu..sebab tu lah aku malas nak g beraya.cara deyal tanye macam la aku nih bukan muda lagi.macam la aku dalam keadaan yang terdesak kene kawen.macamlah....hah..macam-macam la..malas aku nak pikir.dulu zaman purba kala confirm la umur macam aku nih dah ade anak 3.tapi now dah zaman komputer bukan zaman raksasa..umur 28tahun tak kawen lagi pon tak dak hal kot.bukan aku anti kawen awal..tak..aku suke tengok kawan aku nikah kawen awal dan dah jadi mama ayah orang dah now..tapi ikut kan prinsip hati aku..aku tak boleh kawen awal..aku serba serbi tak tahu,tak mahu lah sebab nak puaskan hati semua orang aku dapat title bini derhaka dan tempah tempat kat neraka nanti..tak manessss rasanya cenggitu kan?
tapi kalau dah jodoh aku sampai awal..siapa aku nak lawan ketentuan ALLAH kan? Terima jelah..tapi untuk aku sendiri pandai-pandai plan nak kawen awal..tidak mungkin rasanya..aku pandai pakai baju ukur badan sendiri lagi..^_^










p/s: dah try jawab NO COMMENT time orang tanye aku soalan-soalan kontroversi tu semua..tapi mama aku pulak yang jeling -jeling bila aku bagi jawapan macam la aku artis akademi fantasia je tu

5 comments:

Im Single said...

gua bace yg font besar tu je.. haha...

kunang kunang said...

hahahaha
tawu takpe
kau ckp dgn mike tu
sile la cepat sket ea

Days said...

en samel: ye la gua paham lu rabun..


tuween: buat pe mau ckp sama die..kalau gua ttp xmau kawen awl sape2 pon xleh pakse hahaha

~ aaWa ~ said...

haha..tjok post pon ak dh boley agak al-kisah ape..huhu..

btul2..xley dpksa org..huhu

Days said...

maawa: memang xleh pakse org tp kene kat org yg xsuke dipakse memang seksa hahaha