Friday, May 1, 2009

EJAAN

Okeyh sebagai seorang bakal guru bahasa..aku amat sebal melihat kesalahan ejaan semacam gambar dibawah..




KAUNTER..bukan KAUTER..!


Kesalahan ejaan tu buat mood aku mahu makan sate ilang
peniaga pun perlu alertdengan perkara yang runcit2 cmnih
kerana bukan adult sahaja yg makan sate tu
budak baru mahu belajar mengeja pun makan jugak
buat nya mereka nampak mende nih..lalu terus je eja kaunter dengan ejaan kauter tanpa rasa bersalah..mahu diletakan atas bahu siapa dose ejaan salah ini..????




p/s: teringat akan ejaan arnad aku yg menjadi bahan ketawa semua orang...yg tu..memang
kesalahan mutlak aku ..aku mengaku..



5 comments:

kunang kunang said...

bahahaha ngok gile
kt ne ko mkn sate nie?

Days said...

kat area tesco semenyih...tu la kedai tu pemilik die melayu xlak macam abg bai reman beliau tp bahasa ..alahaiii..risau bakal2 guru praktikal nih hahah

Unknown said...

replica bags prada replica bags wholesale mumbai replica bags us

Unknown said...

look at this site replica bags online have a peek here https://www.dolabuy.co read this article Dolabuy Loewe

Unknown said...

a9g28p8h79 t6e30u8t51 n0i50b8b11 o6i05l9y87 c7e27q9h15 s2x72p2y13