Saturday, May 22, 2010

time aku sekolah menengah.time duduk hostel.buku nih sangat faymes.sape yang tak bacer buku nih memang la tak hype.kalau time prep petang tu.topic tentang kenapa ayu kawen dengan azmi dan sejauh manekah kesedihan kasyah tu terkesan kat hati menjadi topic perbualan hangat antara rakan sekelas.math? sciene? sejarah dan geografi? kiteorang tolak tepi.hal kasyah dengan ayu lagi true.malam pulak sanggup stay up bersengkang mata semata nak habeskan buku nih.tebal buku nih kalah kamus dewan.kalau kamus dewan tu aku pandang dengan berat hati je nak bukak.tapi buku nih aku pandang dengan semangat membara entah datang dari mana.saat paling indah bila aku berjaya abeskan baca buku nih.perasaan bangga diri tu susah nak cerita.mata tu pandang kecik je kat kawan yang tak abes lagi baca buku nih.jalan pon mendabik dada jugak la.sebab rase dah otai dah time tu kalau dah dapat bace buku tu.lepas tu topic perbualan kalau takde sebut name ayu ke kasyah ke.rase macam tak kene gaya.
rase macam janggal je kat mulut tu.kalau bace buku teks sejarah.nak abeskan bace tu dah lebih beratus kali menguap.tapi kalau buku LBS nih siap ulang baca tiga empat kali pon takde hal.
sebab tu.di akhir proses pembelajaran tingkatan 3 .result pmr aku macam setan jugak la.sangat synchronize dengan tajuk buku tu.lagenda budak setan.tapi takde hal.perasaan bangga tetap ade kat tepi sudut hati walau telinga saket kene bebel sebab result pmr tak semenggah mana.

ouh ya aku malas nak bebel panjang-panjang.yang penting aku nak pegi tengok cerita nih.
walau kat hati kecik tau yang cerita nih tak kan sama sebijik macam dalam novel tapi hati tetap teruja nak tengok.walau hati sedikit tak suke farid kamil.tapi tetap nak tengok.cerita nih masterpiece terulung.cerita nih lagend.jadi harus pegi tengok.walau tau aku bakal kecewa sedikit.=)



p/s: sape nak join aku tengok cerita nih ? angkat tangan kiri dan kaki kanan heheheh

14 comments:

Reen said...

tuh arr weh!
popular gler kot dulu buku neh!
huhuhu
weh aku nak tgk gak, tapi ko kene blanje aku!
leh ke days??
hahahah

Days said...

reen: leh je tp datang seremban la..heheh xpon dtg kl huhuhu aku blnje xde hal huu

~ aaWa ~ said...

wah sngguh murah hati ko ye..haha..
nnt msuk wyg tuh record wyg hram kat ak tau..haha..ak pon nk tgok gak karya terulung yg ko sanjung tnggi nih..haha..

Days said...

maawa: jom la beb.hehe nih karya zaman2 aku nih.ko zaman dh maju sikit dh nih heheheh ko lyn judith mcnaught je kan hee

NH said...

nak carik la buku ni..
cambesh jer..

Days said...

jebss: silekan carik.memang best.ahadiat akasyah adelah seorang penulis yg sgt genius.slalu xsuke penulis lelaki coz tulis xde jiwa but ahadiat akasyah and nicholas spark.dua lelaki yg menulis dgn jiwa hehehe

NH said...

beresshh..
dah lame xbace novel..
asek melayan facebook je..
ekekeke..
before ni aku layan ramlee awng murshid punye novel..

Days said...

jebss: ramlee awang murshid aku suke layan gak..dh bacer cerita baru smbungan cerita laksaman sunan tu? wahh jatuh cinta abes dengan watak sunan huuuuu ok tmbah lagi sorang.ramlee awang mursyid..penulis novel misteri paling hebat...ade semua buku die sebat sgt teruja dgn cerita die yg misteri hehehe

NH said...

tige-tige aku dah bace..
sian laksamana sunan..
tapi lepas tu aku dah kurang membaca novel..mule2 aku start bace novel, aku bace yang jiwang2.. pas bace novel thriller RAM, terus aku xminat bace novel jiwang2 ni..
hahaha..

Days said...

jebbs: yea sian sunan..seriyes aku jatuh cinta kat sunan tu ..gentleman weyh..huu tenang je ..lagenda budak setan xjiwang.tp ntah la ade mcm satu mojo yg buat die agak faymes dulu..mungkin pengunaan bahasa yg sempoi xmeleleh tu buat novel ni walau citer sedih tp stil leh ketawa dan dlm mase same sedihh sgt hee

NH said...

muahahaha..nanti aku carik..
tak sabar la pulak..esok pas keja boleh la kot pergi cari.. huhu..

anyway, aku da follow belog cantek ko dan add fren kat fb..
hihihi.. :))

Days said...

jebbs: kalo ko dh abes bace jgn lupe gtau kat aku pasal perasaan lepas bace yea heheh..wahh thnxsss ..err blog chantek ka? heheh..approve ur fwen request kat fesbuk already hee

zai said...

aku sanggup kumpul duit beli buku ni time form 2, sekali kawan aku pinjam, dia kasi koyakk..baraaan je aku.

mmg xsabaq nak tgk kt wayang cepat la Jun datang

Days said...

zai: kalo aku pon baran weyh..mane ko ilang heh? skan berjalan ke? aku tgk kat fesbuk pon xde.belog pon sunyi hehehehe xsaba nak tunggu jun dtg sebab aku nak pegi jalan2 hehehe