Tuesday, May 5, 2009

Tranformasi AIN

kawan baik aku masa di BBS dulu dah pun bergelar isteri orang dan akan bergelar mama orang dalam tempoh xsmpai setahun pon lagi.
xsangka aku ..budak yang kecik je,naif,tapi mulut boleh tahan laser,ganas pon mintak ampun dh pon naik satu level lagi dari aku..

Majlis kawen dia aku nak sangat pergi.. tapi apakan daya ..test yang datang bertimpa-timpa tanpa boleh di buat bodohkan dengan hati yang kering punca aku gagal attend wedding si AIN ni..rugi sungguh ..sebab aku dengar AIN ade jugak keluarkan perangai lasak yang mintak ampun die tu terhadap mak andam...nak buat macam mana..kami bekas wirawati kem ulu pari memang xreti mahu duduk diam walau dalam tempoh mase sesaat cuma..HEHE

Jadi semalam aku pergi la melawat si AIN ni selepas dia ugut xmau maafkan aku kalau aku tak datang rumah dia tengok album kawen dia..sumpah perangai dia susah nak berubah walau dh jadi isteri solehah sekarang nih..cukup dengan dengar suara dia di telefon aku tau perangai brutal dia tu xpernah hilang...walau die suka cakap yang dia lemah lembut tapi pengalaman duduk sebelah meja dengan dia selama 2tahun sudah cukup untuk aku memahami dan mengerti minah nih memang macam nih ..

sampai je dekat rumah die ..aku jadi xpercaya diri bila tengok dia .. manes dan berseri-seri...
dan bila di beritahu bahwasanya aku akan dapat anak buah xlama lagi ..nyaris aku xpegsan kat tengah rumah orang tu..
kenapa perlu pengsan? reason.....kerana terkujat sangat..kenapa sahabat aku yang sorang nih terlalu drastik ..dia jadi isteri orang ..dan akan bergelar
mama orang penghujung tahun nih ..
alahai..demi masa sesungguhnya aku kerugiannnnnn......

tapi cukup dengan melihat senyuman dia yang sampai ke telinga itu aku memanjat kesyukuran di dalam hati..aku yakin dia akan hidup bahagia hingga mati..itu doa dan harapan dari sorang teman yang ..err..xpunya apa-apa pengalaman lagi..

bila AIN dengan selamba nye bawak tangan aku ke perut dia aku jadi tergamam..budak nih betul-betul dh bertukar..dia bukan AIN yang aku boleh main sekeh2 lagi kepalanya..die bukan AIN yang boleh aku buli-buli lagi..antara kami kene jaga mulut...takut baby dalam perut die dengar dan dapat perangai x senonoh kami ..haru AIN mahu jaga anak dia nanti ..
neway..aku memang teruja..hidup AIN sebagai seorang perempuan dh lengkap..
now aku dh punya sebab kenapa aku perlu ke kedai toy r us,anakku dan lain-lain lagi
kedai baby ..
sebab aku mahu beli hadiah untuk anak AIN...sebab AIN dah demand awal-awal lagi die nak hamper baby yg paling besar dan mahal untuk anak die nanti..now all of u can see
AIN adalah kawan aku yang dulu tapi hanya status dan perut boyot die je yg dh berubah ganti..yang lain-lain tu ..still macam dulu lagi...


paling aku tak leh blah bila si AIN nih telah buat lawak bengong yang gerenti buat cikgu sains kiteorang dulu rase mau bunuh diri..

AIN: weh baby nih dah ade kaki kan..?
AKU: oit ..ko biar betul ..baru tiga minggu la..
AIN: heh..? aku ingtkan baby dh ade kaki..
AKU: LOL!!


dan ini puncanya aku mahu educate si bakal mama orang nih..dengan perangai palyful dan ceria kemain dia nih aku nyaris rase mahu pengsan untuk yang kedua kali..risau aku tengok dia nih..naseb suami dia lagi matang dari dia ..kalau x ..tak tahu la ape akan jadi nanti..
now aku bertekad nak carik semua fakta tentang ibu mengandung dan email kat die nih..nekad mahu dia jadi matang before jadi mak orang.
selain itu aku dh pon di pakse oleh AIN untuk hafal nama anak-anak dia..hurm..NUR KASIH SOLEHAH..nama bakal baby..if baby tu gegurl..kalau die boy? AIN masih memikirkan nya lagi..
xpyh tergesa-gesa ..ada 8bulan lebih lagi kan?




AIN kelihatan matang di dalam gambar
make up kemain lagi hehe
moga kau bahagia hingga hujung waktu sahabatku




p/s: harap baby AIN nanti lefthanded mcm mama die dan auntie die yg best ni huhu

4 comments:

kunang kunang said...

heyhey
yg tuan punye blog ni pon x sedar2 ag die dh patot kawen!
hahahahahahahaha

Days said...

ahaksz..ye ke? xsdar la plak haha
terima kasih kerana sedarkan huhu

syafeenamk said...

wahh bestnya tgk. semua orang asyik nak kahwin je kan. saya ni bila la gamaknyaa..
pernah terbaca artikel ni,
'wantia yang mas kahwinnya rendah, kahwin awal dan dapat zuriat awal ialah wanita yang dirahmati.'

Days said...

kamu mungkin juga kawen awal dari saya yaya hehehe
kinah pun mungkin pnya potensi melangkah bendul itu hahaaha..
eh ye ke wanita yg kawen awal dan mas kawen rendah di rahmati? macam nih terpakse anta proposal cepat2 kat mr liebchen saya haha