Tuesday, September 14, 2010

SYAWAL KE-4.

mode sayu dah lame aku setting dalam lubuk hati paling dalam.sayu.sebab dah setahun tak ziarah kubur arwah uwan.nenek kesayangan.nenek feberet.sepanjang perjalanan.macam teringat-ingat.mase kecik dulu-dulu kalau uwan datang rumah mesti seminggu tu aku merdeka dari kene cubit dengan mak.mesti tak kan ade sape berani nak rotan aku kalau buat hal.sebab uwan back up besar aku.pelindung ampuh aku.relax je uwan sound mak aku time mak aku nak kasik aku sedas rotann..." kalau nak pukul anak jangan beranakk"
hah tu die.terus mak aku cancel niat murni die.aku pulak terus senyum simpul yang membawa maksud menang.
tapi makin aku dah besar panjang.makin dah cerdik dan start rebel melawan.aku jadi budak nakal paling susah nak kawal.panjat pokok.duduk atas pokok.feberet aku.pernah sekali tu.aku bawak parang naik atas pokok.untuk tujuan ape.aku dah lupe.lepak atas pokok memang hobby mase lapang aku mase tu.entah ade hati nak jadi monyet ke hape aku tak berapa nak pasti jugak.maklum la mase tu kecik sangat.naif bak kate orang. ade satu petang.aku angkut parang bawak naik atas pokok.arwah uwan tegur.die suruh aku masuk rumah.dah petang dia kate..

"" JAP..nanti orang turun.." jawapan ringkas aku dari atas pokok.arwah uwan berlalu masuk rumah.tak sampai 5minit lepas tu...aku dengan cerdik nye telah terpotong jari sendiri.hampir putus untuk pengetahuan umum.8jahitan dekat jari tanpa bius dan add on sergahan dari doctor jadi habuan aku petang tu jugak.
tu cerita lame.zaman belum akil baligh lagi.degil macam hape ntah.untuk info tambahan pegi interview mak ayah aku.mesti banyak lagi cerita funky untuk halwa telinga.

ok back to d story.after long journey.2jam kot.sampai kat lokasi.before pegi rumah makcik aku.ziarah kubur arwah dulu.suasana sepi menyambut ketibaan WMU.aku,aunah.ayah,mak and akil melangkah menuju ke pusara uwan.akil ayah suruh conduct bacaan doa.saje nak try test ilmu die.harap songkok ngan spec mata hitam je lawa.doa pon tak hapal pedehal kan? akil start dengan al fatihah..suasana sekeliling.sunyi.damai.tenang.akil teruskan dengan bacaan doa.kami semua khusyuk dengar sambil aminkan doa ..hanya suara akil yang kedengaran.tapi tibe-tibe......

ooooo..uuuooooo..oo..ouuu..ooo deng dengg...oouuu oooouuuu ouuuooo..deng deng..

u know u love me ..i know you care...


aku dah start ketap -ketap bibir tahan gelak.aunah dah start kasik senyum simpul.ayah kat depan masih buat muke daddy cool.mak aku terpinga-pinga tengah cube detact kat mane datang bunyi lagu tu.aku pandang akil sekilas.bacaan doa dah mule lari tempo.tapi still kesungguhan nak habeskan bacaan tu masih ade.sifat istiqamah tu ketara.alhamdulillah.akil tak tergoda dengan justin bieber.muahahahahahaha










p/s: mak aku ingat.badan akil mengigil sebab sebak.padehal.tengah tahan nak gelak.

p/s: len kali jangan gatal nak bawak handphone sekali.tinggal kan je dalam kereta.senang cerita.nih tak.handphone nak gantung kat leher.ingat rantai emas ke? kan dah makan diri hehehehe.sampai sekarang.aku tak boleh dengar lagu justin bieber...muahahahahaha

10 comments:

~::Iffat @ Wonderfatts::~ said...

buat lagi sekali bunyi lagu jasti bibir tu..hahahah

Siti Noor Aminah said...

kem salam akil.


dah akil balikh ker akil nih? haha.


just kidding. haha.

Days said...

iffat: hahahaha senget.apehal nak ulang suara pulak lagu tu hehee

Days said...
This comment has been removed by the author.
Days said...

gadis cumel : dh tlebih akil baligh dh der budak sorang nih hehehe

Siti Noor Aminah said...

kalo terlebih akil baligh, gua suka!


ciss.. no like button here. haha.

Azyan said...

haha.adoiyai,bca doa tba2 justin bieber kacau.
haha,bleh byg doh.

Days said...

azyan: hahaha.sile byg.sbb mmg now keje asyik nak tbayang je mamat tu buat hal hehehe

Hairil Rizal said...

Erghh.. habis kotor bolor baju cantik pakcik berguling-guling sbb ketawa baca n3 nih...

Days said...

warlord: hhehehehe.kesian baju cntek hehehe