Thursday, March 5, 2009

Amarah yang marah..

Balik dari jawab test PM yang dijawab dengan ala kadar je tu ..terus g umah aunah..
itu kichi memang macam-macam hal ..nak gambar la , ape la..xcukup dengan gambar dalam lappy,dalam hp aku pun die nak ..hadoiyaiii..naseb die tu sedare sedarah sedaging ..kalo x ,xhingin aku layan kehendak beliau yang demand tu …cekadak nye budak ..badan kecik makan banyak …
G umah die seperti biase aku terus buat cam umah sendiri..seperti makan butterscotch 2keping dan lepax bergossip sama itu lala dan renek…surfing net ,bukak blog kesygn walau xdapat post ape-ape entri tapi dapat tengok and bacer entri sendri pon dah cukup puas ati..baring-baring kat katil aunah bagi die memekak sikit tentang aku menyepahkan katil beliau la,,dan buat semak kat meja blaja beliau..alah ..mcm ko gune selalu je meja tu aunah……
Cite pasal aunah nih ..aku memang tibe –tibe saket hati dengan sorang insan yang pandai-pandai saket kan hati adik aku dan kroni-kroni beliau itu..aunah yang aku kenal die nih sangat pandai kawal die nye level temper and sangat diplomasi orangnye ..senang cite die jenis orang yang gune otak dlu then baru pelempang..berbeza dengan akak die nih yang penerajang dulu then otak gune kendian..die nih mane nye nak mintak tulun aku sangat sebab die lagi independent sket dari aku yang ….ok..ok… aku ngaku spoiled sket..sket je ah…
Die nih independent, senang cite aku xpernah risau sangat pasal die nih sebab die memang pandai bawak diri ..tambah pulak dengan perangai peramah xtentu arah beliau tu ..dicampur pula dengan perangai sengal udang dan sindrom sewel berterusan memang die senang nak survive dengan ramai orang…peramah xboleh tahan..
tapi bila one night die call aku tengah malam..dengan suara terketar ketar bukan sebab sejuk tapi tengah tahan marah and bakal menangis dalam sekejapan mase je…terus
aku nye hot temper mari…adik yang jarang nak mengadu masalah idup die dengan aku ,xpernah nak sesak dan beratkan otak aku dengan masalah,tapi tibe-tibe call aku mengadu die bengang tahap gaban dengan mamat gemok pendek perot buncit bajet macho itu…mau x terangsang mood temper aku ..bila aunah dalam keadaan camtu aku tahu mamat gemok pendek perot buncit bajet macho itu telah buat palat yang sangat kelat..palat yang dibuat telah melebihi tahap kesabaran super tinggi aunah..adik aku yang penyabar orangnye tu tibe-tibe ilang sabar..hah memang mamat gemok pendek perot buncit bajet macho itu melampau…
u oledy touch d limit moron…! Be ready for a war…….


Aku bukanlah seorang kakak yang terlalu amik berat pasal adik sebab aku tahu deyal lagi matang dari aku dan boleh diharap…tapi isu mamat gemok pendek perot buncit bajet macho ini memang buat aku bengang..u touch my family ..u’ll finish….!!!!
Dan aku tahu tindakan yang aku ambil itu xdipersetujui oleh mama aku..but ape boleh buat..sepak aku terajang aku maki aku caci aku tapi dun hurt my family..
Mama ayah aku itu ..nyawa aku ..aunah akil itu kekuatan aku ..adik pompuan aku tu dah la sorang je kamu bikin die susah ati.. aku akan buat kamu kehilangan hati..jadi tolong jangan berani-berani…perangai aku dizaman rebellious dulu amatlah tidak matang dan xberapa seswai untuk umur aku sekarang,,jadi tolong jangan mintak aku buat ulang tayang macam mane aku berurusan dengan si berandal ..kerana aku
Bakal bergelar seorang guru..seorang pendidik xboleh gune kekerasan..sama sekali tidak dibenarkan…aku xmau mood temper ini datang setelah lame die menghilang..penat..penat..penat..xmau jugak masuk newspaper kendian hari nanti dengan tajuk “cikgu sepak pelajar gara-gara tidak membawa buku teks ke sekolah”
xmau la jadi macam gini….sedar aku dengan kekurangan diri nih ..aku temper aku mengaku ..tapi aku sudah kawal agar x tersalah tingkah…jadi jangan lah bikin aku marah..nanti keadaan akan jadi makin parah…………………………………..*

Imiginasi buat ketika ini:

1. jumpe mamat gemok pendek perot buncit bajet macho aku nak langgar kereta beliau dengan strategi perang ala kamikaze…itupun kalau aku banyak duit nak ganti kete omma and kalau aku ade kekuatan nak gune lesen diraja aku tu..

2.aku nak g batu pahat jumpe mr liebchen..nak check kalo2 hal penting yang buat die kene balik kampung tu sebenarnye majlis perkahwinan rahsie beliau ..
okeyh aku overthinking..baiklah…aku caye beliau ..aku tengah cube positive thinking nih ..tapi kalo menjelang esok aku masih ragu-ragu aku akan terus amek ticket g batu pahat…muktamad..

3.tengah makan ice cream banana boat…imiginasi adalah escapism untuk diet yang sihat…renek dan lala tolong take note tips mudah ini okeyh…






p/s:otw balik dari umah aunah tadi hampir aku terloncat kat tengah jalan sebab teperanjat nampak lembaga putih di tengah court volleyball tepi pkp…ingat ape lah tadi ..
rupenye orang tengah belaja taekwando..cessss hampir gugur jantung nih…
renek..len kali gtaw kat kroni-kroni taekwando ko tu agar pakai baju kaler lain..
training malam-malam..dah tu pakai kaler putih..bikin orang seram je la..
pakai la kaler pelangi ke..ceria sket hati aku yang panas membara nih ..caitt



No comments: