Monday, March 16, 2009

Lara hati

Hari nih dalam sejarah hidup di HELL..berjalan perlahan di aspal yg masih sejuk kaku …embun pagi masih belum jemu membasahi bumi indah ciptaan tuhan nih ..semata-mata untuk menghadiri event yang menuntut pengorbanan maha hebat…seperti tertinggal sebatang kara di Malaysia …
Sumpah aku xtenang saat nih ..teruk sangat ke kene tinggal dengan family dlm tempoh masa yang sekejap? Homesick ke nih ?mane dtg home..

sape pon xdk kat umah tu .......sekarang life is empty ..dtg la sejuta kegembiraan ..tu semua xmampu buat aku tsenyum dengan ikhlas dan hati ini tenang walau seketika.
mcm-mcm yg aku fikir…okeyh.. sekarang baru aku sedar aku memang suke berfikir yg bukan-bukan..b4 nih penat je mr liebchen tuduh.. aku deny separuh mati..now ..ianya terbukti ..imiginasi aku memang melampau..!!!
Aku rase separuh hati aku telah dibawa pergi..tambah pulak aku memang rindu sangat dengan mama ayah .tapi xsempat nak balik rmah deyal dh g bercuti …now macam-macam perasaan ade dlm kantung hati ni ..
Terkadang rase nak nanges ..terkadang rase nak tempah lagi satu flight ticket g sane..walau aku cukup sedar sedAr duit aku xcukup..still aku nak implement kan imiginasi tu..untuk memuaskan hati nih ..walau hanya dalam kadar yg sebentar…kekadang aku ghase lemah sgt badan nih ..mcm nak demam ..humph..walau aku ade mr liebchen disisi..tapi still x same..
Walau aku cuba sekerap mungkin kacau idup mr liebchen..call die bile aku rase sunyi ..sesuke hati tnpa fikir dua kali ..samaada die tgh bz or tgh mandi .aku still akan call..demi untuk menghiburkan hati dan ilangkan rase sunyi..
Tapi still kesunyiaan nih xmau pergi..muke nih dh xtaw nak tayang mcm mane lagi..kalau toreh sure susah mau keluar darah…
Even aku memang tinggikan demand aku dengan mintak macam2 adiah dari mama ayah sebagai pampasan sebab x dpt pergi..tapi stil x tenang…
Lame nye lagi hari selasa….bukan lepas ahad terus ari selasa ke?
Ishk..nape leh jadi smpai macam nih ..? bukan xpernah jauh dr family..

dulu tingkatan 1 dh kene duk ostel ..rilex je kot..nanges pon x..ingt kan tv lebih dr ingtkan family.......tapi sekarang nih?
Demi d dem horrible loser English camp tu aku ditinggalkan ..stilll camp tu makin buat aku rase menyesal sebab stay..stay kat HELL instead of bergembira dgn keluarga di luar sana
Hurm..xpe la aku sendri akan anggap ini sebuah jihad dlm menuntut ilmu..even aku rase cm nak memaki hamburkan segala yg terbuku kat hati .

dan sekarang nih,merajinkan dri dengar lagu yg menginsafkan ,tidak pikir mende yg berunsur duniawi lebih dr syurgawi...semata untuk tenangkan jiwa..yg aku rase semakin lara ini...






“Sabar…sabar….sabar….kite ade pilihan ..kita yang tentukan ..jadi bila memilih pilihan yg mnuntut sebuah pengorbanan ..tolong jgn rase beban..
Sebab semua yg terjadi pasti punya alasan…alasan yg hanya DIA yg tentukan…kita semua insan tidak punya sebarang jawapan …yg ada hanya pilihan ..selebihnya…takdir TUHAN,,,”


p/s: suke dengar lagu mawi feat kru.."sujud"

No comments: