Monday, March 30, 2009

Anak AYah

Tengah ari tadi time tengah lunch bersama dengan rakan2 Para blogger amatur.. cewahh pepandai aku je bg name gelaran hahaha

aku dpt message dari daddy kewl..



"kalau free call ayah "



terus hati jadi berdebar..semangat mula gugah..pe dh jadi kat rumah? mama saket ke? ayah xsihat ke? adik xberhenti nanges -nanges lagi ke?

(since adik aku baru balik dr kem motivasi mane taw acara nanges2 tempohari xabes lagi dan amat terkesan kat hati die )

atau....mr liebchen dh masuk meminang secara rahsie dan daddy kewl suruh aku call die sebab nak berbincang dengan aku tentang hal peminangan itu? tapi kenapa xsuruh balik rumah je..bukan selalu dlm tv kalau kene pinang sure mak ayah call so balik kampung dengan segera..

bukan suruh call deyal semula...

dem...kadar denyutan jantung dah xsekata..nak call dengan segera aku still lg tengah makan..SABARRRrrr...

bila settle je makan ..still xdk kekuatan lagi nak ambil handphone dan start telefon..aish pehal kalut sangat nih??

jejak je kaki kat blok ..aku terus rabe-rabe beg untuk mencari handphone..terus dial number daddy kewl..berdebar still xmau ilang dr hati nih...

aku menghitung deringan, demi deringan,,aish pehal lambat sgt angkat nih ..deringan ke 8..barulah..



"hello..ayong.."

"hello ayah..nape suruh ayong call tibe-tibe..ade pape ke"

"xdaK mende la..ayah nak g bank in duit inah nih..nak tanye ayong ade duit lagi xkat dalam bank?"


pertanyaan itu.................sangat abstrak jawapan nye....

hurm..kehadapan daddy kewl yg terchenta..

sesungguhnya anak mu ini tidak pandai meminta-minta..(ye ke?)

dan sepanjang kamu menjaga aku dari aku mula pandai sebut perkataan duit hingga umur dh 22tahun lebih sket

pernah kah setiap kali kamu lemparkan soalan sebegitu aku menjawab mcm nih..


"eh ..xpe la ayah duit ayong ade lagi nih ..."


kalau lah aku jawab mcm tu ..aku tahu.. naluri seorang ayah itu pasti dapat rasekan yg aku memang tengah kering tapi malu nak ngaku..kengkonon nak berdikari la xmau mntak duit kat parents lagi..ye sgt la tu..

aku tahu wahai daddy kewl ku..aku tahu kamu kenal sangat dengan puteri sulung kamu nih...nak puteri aje..xmau lak kalah gelaran

kalau pasal duit aku memang sinonim dengan gelaran PEMBOROS..aku terima hakikat tu ..

itu memang kelemahan..akhirnye demi menjawab pertanyaan daddy kewl sebentar tadi aku jawab je macam nih


"ade lagi ayah ...ade lg RM50 ..kat tangan pon ade rm 150 lagi nih ."

"okeyh la kalau macam tu..okey heh ayong nanti ayah msg..bye take care"


hati mula rase kuciwa...alamak ..ayah xmasukkan punye la duit..kang bagi bnyak-banyak..aku strt la pasang angan-angan nak beli pavillion la..ape la..

hurm..xper la..belaja berjimat cermat...

sedang cube memasang tekad...



beberapa jam lepas tu...hp berbunyi ...tanda ade msg masuk..


"ayah dh bank in kan RM15o.."



yeayyyyy...!!! i love you AYAH..hahaha

itu lah daddy kewl aku ..selain die kewl,sempoi,open minded..beliau jugak pemurah..xpernah lagi dlm sejarah aku jadi anak die..aku xdpt ape yg aku nak..tapi aku selalu lupe nak bg ape yg die nak ..seperti cgpa bernilai 4.00

eh itu daddy kewl ke yg nak? atau mama hah? ala same je dua2 ..



okeyh ayah ..i promise you this..only this i can do for now..

for your birthday present..ayong akan cagarkan my result sem nih ..dh konfirm xkan dpt 4.00 heh..

harap ayah puas hati..dan untuk diri sendri ..tlg la strt g bukak notes sekarang jugak..ko ingat senang ke nak dapat result gempak???

cakap senang buat tengokkk.......









p/s: kalau la result gempak boleh diperoleh dengan mintak gune mulut je

aku nak mintak gpa aku bernilai 12.00..senang..tiap-tiap sem

dpt 4 flat memandang kan tinggal lg 3sem lagi ni..

kinah minggu nih tengok bloody valentine mahu? hahaha

2 comments:

kunang kunang said...

ayong
( dengan mate bersinar2...)
esok belanje aku. lunch.

Days said...

ahaksz..xdk hal..tp jgn harap aku bg ko kad ari jadi nanti hehehe