Friday, June 25, 2010

IRONY IS NOT AN IRON

irony.irony.irony.maksud irony ialah...

a. The use of words to express something different from and often opposite to their literal meaning.
b. An expression or utterance marked by a deliberate contrast between apparent and intended meaning.
c. A literary style employing such contrasts for humorous or rhetorical effect.

irony 1

mase zaman sekolah menengah rendah.seorang yang rebel.keje asyik nak lawan cikgu.musuh ketat.warden aspuri.perangai kerek tuding-tuding jari telunjuk tepat kat muke orang dia tu memang sangat annoying.selalu bikin orang panas hati.senang cerita.aku tak suke CIKGU!!
tapi dari kaedah irony nyeee....

sekarang.tengah mengaji ajar bahasa omputeh sebagai bahasa kedua.kalau cerah masa depan.jadi cikgu sampai tutup mata.ironi yang pesen ini.nak kira macam mana?



irony 2


aku tak suke budak engineering.reason? takde reason just tak suka.tu je.perasaan macam haram nih selalu je terjadi tanpa sebab kukuh.aku anti budak engineering.maksud anti di sini takde la kalau jumpa budak engineering je terus nak balik kasut tumit tinggi ke ape ke kan?
tak lah sampai macam tu.just tak suke layan je.mungkin sebab aku tak suke kene buli.dan pembuli tegar biasanya di kalangan manusia yang amek jurusan nih.jurusan? wahhh twang tesl sudah hilang hishh..dan irony dari sifat membenci tanpa sebab kukuh buat tuhan marah je sebab kite sepatutnye saling sayang menyayang sesama insan...ialahhh

mr liebchen...manusia berlainan jantina yang aku sayang.tempat letak duduk diri dia kat tepi sudut kanan hati aku nih..budak civil engineering uitm.budak engineering sejati.kalau aku cuba-cuba buat luahan perasaan tak suke atau tak berapa berkenan dengan faculty dia ..boleh buat dia toucing sampai seminggu setengah!
pembuli tegar.sampai dah banyak kali jugak timbul niat nak baling kasut kat dia.kalau kes macam nih.kite boleh relate dengan cakap-cakap orang tua yang berbunyi....jangan benci sangat nanti jatuh suka.-_-'' hah kan dah kene !


irony3

before pegi praktikal kat sekolah.telinga aku naik tuli dengar orang bagi nasihat ikhlas.jangan jadi garang sangat.since muka aku memang muke kerek sombong garang campur satu package lengkap!.dieorang cakap nanti anak murid tak suke.kalau.. garang sangat.jangan denda anak orang.jangan marah anak orang dan banyak lagi nasihat ikhlas tentang cara-cara membendung aku dari jadi cikgu yang bakal jadi cover front page harian metro.dengan gambar muka bubuh effect blur.

tapi irony nye....

aku tak penah marah atau...denda anak murid time praktikal.malah kawan se guru.selalu marah aku sebab manje bagi muke berlemak sangat kat anak murid aku.penah anak murid aku tak datang sekolah aku punye takde mood macam baru clash dengan pakwe.lepas tu.bile esok tu anak murid aku datang sekolah aku punye muke macam baru menang loteri.=)
aku suke irony yang ini.sungguh suka.aku muke memang stock kerek.sebab aku tak suke senyum.aku suke gelak je.mungkin time kecik dulu aku ingat kalau senyum boleh buat satu-satunye dimple yg aku ade ni jatuh lantas hilang macam tu je dari muka.mungkin.mungkin.





p/s: irony tu sebenarnye bahasa halus untuk.don't judge a book by its cover


p/s: aku belaja pasal irony nih dan paham maksud dia semester lepas.sepanjang umur aku sebelum tu.haram aku tak paham ape maksud irony nih sebenarnye.ingat tajuk lagu ke.atau term nak cite tentang mende jiwa-jiwa ..hishh

10 comments:

Anonymous said...

hahah..wa lak tau perkataan ironi itu sendiri pasal lagu sape tu..alahaii..lupa plak nama dia..yg nyanyi lagu kalis rindu tu..huhu..anda kan red boxer..mesti tau pya..wahahah

Anonymous said...

hahah..wa lak tau perkataan ironi itu sendiri pasal lagu sape tu..alahaii..lupa plak nama dia..yg nyanyi lagu kalis rindu tu..huhu..anda kan red boxer..mesti tau pya..wahahah

Hairil Rizal said...

Tima kacey bg ilmu hari ni. Walaupun tau sikit sebanyak pasal ironi ni, contoh yg diberi tu byk membantu.

Happy weekend!

Reen said...

hahahaha
lawak arr weh!
tuh arr!
len kali jgn anti sgt!
kan dah jatuh syg!
aisehhh
ahahha

Days said...

elyana yea..lagu elyana hishhh..hehehe mesti la tau red boxer yg tegar nih hehehe xabes2 dgn red boxer die hishhhh

Days said...

warlord: u r welcome bro hee..happy weekend to u tooo

Days said...

reen: jatuh syg lagi best dr jatuh longkang babe tak pe heee

~ aaWa ~ said...

time kasih cikgu atas explanation ini dgn2 contoh2 ny skali..kamus cikgu mmg yg TERBAIK!haha..

Days said...

maawa: weyh nanti ko masuk class speech comm kau jgn ngadu kat lecturer aku bg definition mcm nih tau.dgn example yg senget ni.tau tau.hehehe cuak sudah nih heee

mchene said...

d9r12k9c52 u4l72q5p16 i8b91i2r88 j0p71n5z16 g4g80f5r70 t9c19t2h59