Saturday, February 27, 2010

GELARAN IBU ,MAK. MOMMY DAN UMMI TU ..TAK LAYAK UNTUK KAU.PAHAM?!

aku tak paham.sumpah tak paham.kenapa anjing boleh sayang anak dia.kenapa ayam boleh sayang anak dia.dan kenapa tenuk pon boleh sayang cinta kasih kat anak dia.DAN kenapa kau tak boleh.??
akal dan sifat kau sempurna.kau ade akal dalam otak.kau ade semua panca indera.satu tak kurang.tapi hati kau? hitam macam setan.maap lah yea.aku emosi.memang patut.kau ingat anak tu anak patung.dia tak boleh rasa sakit? dia boleh senyum dan tahan perit? bloody hell la kamu.anak itu anugerah tahu? kelahiran dia bawak rezeki kat kau..tak kan tu pon kau tak tahu? kau tak bersyukur langsung la tu.

ade orang nak anak.nak sangat..tak pernah dapat.tapi kau.dah dapat.dah rasa secebis rahmat yang tuhan bagi.anak yang bakal doakan kau kat dalam kubur nanti.tapi kenapa kau tak reti.nak jaga dan lindungi.anak ..dari rahim kau sendiri??

eh dia bukan bola la..nak dipijak dan ditendang sampai mati.ramai orang nak bunuh lipas pon tak sampai hati.kau boleh bagi anak kau kene tendang macam bola kat tepi padang bola dengan senang hati?

entah kenapa aku tak rase sekelumit rasa simpati tengok kau nanges sampai pengsan tadi.ntah la.semua ibu dikurniakan kelebihan semangat sanggup mati demi anak dia.biar dia mati janji anak dia dapat hidup.biar dia susah asal anak dia dapat hidup senang.tapi kau? biar kau hidup dan anak kau mati kene terajang?

nafsu kau.tak boleh ganti nyawa anak kau.maaf aku melampau .tapi aku sendiri rasa sakit hanya dengan baca " mangsa di terajang dan di pijak di kepala berkali-kali"
kau yang mengandungkan dia selama 9bulan tak rase ape ke? kau kat mana? percaya kau tinggal kan anak dengan ntah sape-sape? kekasih lagi penting yea? hah suruh dia doakan untuk bagi kubur kau terang nanti ok?


kau mungkin tak tahu.tapi dia sayangkan kau.sanggup dia tipu semua orang demi nak lindungi kau.luka kat badan dia.hasil kreatif buah hati kau.tapi dia tipu.dia tak cakap pon dia kene dera.kene pukul.kene cucuh rokok kat perut.dia cakap dia jatuh kat semak time semua orang dok tanye kenapa perut dia ade luka-luka.kau nampak tak? dia sayang kau.dia tengah cuba lindungi kau.mende yang sepatutnya kau buat kat dia .bukan sebaliknya.budak 3 tahun pon tahu ape tu erti sayang kasih dan chenta.tapi kau? hanya tahu ape itu NAFSU.



p/s: kalau haiwan sayang kat anak.kau ape yea?


p/s: bahasa aku tak sopan sikit.maaf la aku kalo aku jadi bias.aku memang bias kalo aku emo.

P/s: ibu mangsa di katekan bersekedudukan dengan suspek sehingga mengandungkan anak luar nikah.......................................*sebab ni aku jadi bias aku rase.*

17 comments:

ceri cun ! said...

kesian betol dgn budak tu kan...
memang sedih gile mak dia kandung dia macam tu..

haissh..
apa nak jadik manusia zaman skrg..

Days said...

shaneen: kesian sungguh.tgk muke die pon macam banyak lebam-lebam..kecik lagi..humph

Berd said...

serius ksian.

al-fatihah...

screamogalih@gmail.com said...

betul betul kasian....

Nor Hayati B. said...

memang x LAYAK!!
ya Allah..
geram sgt dgn perangai manusia skg ni tau..ni la dunia..
binatang lg pandai syg anak..
ada akal lg!!!geram!!

Days said...

berd: humph tau xpe..kesian sgt kan?

Days said...

Gee:sangat-sangat-sangat kesiannn =(

Days said...

yati: binatang pon syg ank kan? dh nak akhir zaman yati

Syaa said...

sya pun geram sangat2 ngan mak dia.sebak bila tengok mcm mn anak dia defend dia tp dia mcm tak hargai.

Days said...

sya: dat d diff between mother and human being..tak sume mampu jadi mak yang baik

Unknown said...

aku x tgk brite nye
kalo aku tgk,kompem aku blh genang air mata
huh!

Days said...

ery: aku dh selamat meraung time aku bace kat newspaper lagi ..time tgk kat buletin utama lagi ligat air mata..macam niagra falls hee
emo weyh emo..

Unknown said...

okay benda macam nie kita tak boleh terlalu emo , benda nie sudah berlaku nak maki-maki pun tak guna sebaliknya kita septutnya memberi semangat .

Kita hanya memaki , mengamuk dan emo sedangkan kita perlu tanya pada diri kita pada waktu kejadian apakah kita memberi bantuan ? Sebelum kejadian berlaku apakah kita peduli ? Tidak bukan ?Alasan kita ? Sudah pastilah kita mengatakan "kita tidak tahu " .

Sama seperti berlaku pada ibu mangsa , pada waktu itu ibu mangsa tidak berada di tempat kejadian , dia bekerja dan tinggal di rumah kawan .

Begitu juga Nenek dan Datuk mangsa , mereka tidak tahu hal ini . Apa yang mereka tahu terdapat kesan lebam seperti kena putung rokok . Dan mereka bertanya banyak kali tetapi si mangsa enggan jawab .


Kita boleh memaki hamun , memarahi ibu si mangsa kerana kita berasa kesian dengan apa yang telah berlaku pada mangsa . Namun untuk apa semua ini ? Adakah supaya dia insaf ? Atau adakah supaya kita berasa puas melepaskan kemarahan ?

Kenapa aku rasa ko macam marah pada ibu si mangsa bukan pada pembunuh tu ?

syak n kinah said...

sebab pembunuh 2 dh tentu2 nye pembunuh..yg mak budak 2 dh x de instinct seorang ibu ke sampai x leh nak rase yang anak die sedang suffered? n yang bodo berselingkuh dengan jantan binatang cm 2 wat pe?

aku tahu darjat seorang ibu tue tinggi but what is the point here kalo arwah dh x de baru nak nyesal sume bende? waktu arwah ade nape x herankan langsung sakit budak 2?

okay fine, aku tgok berite td, mak budak 2 ckp die nampak jantan binatang 2 layan arwah macam anak sendiri, but die x pernah paham ke yang manusia kat dunia nie dh bnyk yang muke 2 lapis?

huh...pembunuh bodo 2 dh tentu2 mampus meringkuk dlm penjare....nak marah dh mmg dsr pembunuh n manusia spesis kejam..yg mak si arwah nie? huh...

semoga arwah tenang di sana...

CEMPAKA YUSUF said...

siyes..aku pon tak phm nape ad mak cm ni..yg tak blh blah tu bersekedudukan...memalukan kaum je.. anak terbiar..laki kemane..hurmm..jawab la ko ngn tuhan nt..subahanallah..

Days said...

aunah: perempuan je yg leh paham instinct seorang perempuan ..guys? susah kottt

Days said...

chaerm: duniaaaaa chaerm hehe