Tuesday, February 9, 2010

KAK NINI

Dissociative identity disorder (DID) is a psychiatric diagnosis that describes a condition in which a person displays multiple distinctidentities or personalities (known as alter egos or alters), each with its own pattern of perceiving and interacting with the environment. In theInternational Statistical Classification of Diseases and Related Health Problems the name for this diagnosis is multiple personality disorder.In both systems of terminology, the diagnosis requires that at least two personalities routinely take control of the individual's behavior with an associated memory loss that goes beyond normal forgetfulness; in addition, symptoms cannot be the temporary effects of drug use or a general medical condition.-Wikipedia-


okeyh..tadi aku terbukak wikipedia.satu-satu laman sesawang yang berilmiah di celah-celah tab yang aku bukak.nak carik pasal lain.terjumpe mende lain.biaselah tu.Carian yang takde arah tuju.ouh ye bukan pasal hidup aku yang nak aku cerita ari nih.nih pasal manusia yang aku kenal dan ade penyakit split personality atau dalam bahasa scientific nye DID.(sile refer kat atas.nak type panjang sangat)

okeyh manusia yang aku kenal nih..kite namakan dia sebagai KAK NINI.okeyh dia pangkat kakak kat aku.ke makcik? okeylah bagi chance..kakak la..die lagi tua dari aku.aku kenal die baru lagi.setaun lepas.memula kenal macam tu macam tu je.takde perasaan nak kenal lagi rapat.tapi taun nih keadaan yang memaksa untuk kami di situasi yang rapat.tapi takde lah akrab.

KAK NINI ni aku peratikan tak mesra langsung dengan manusia.dengan human being.dengan human kind.dengan people.err..same je sume..^_^
tapi die sangat mesra peramah dan manja dengan HANDPHONE.

Kalau dengan handphone dia yang aku syaki ade dua jenis.dia sangat la hidup.alive.lovely.lovely? err..noo..dia hidup la.hidup macam mane? dia tersengih-sengih gatal,melirik-lirik manja,mengedik-gedik suke dan buat mende dengan gembira.bila handphone di tangan dia.

kalau dengan manusia...senyuman tiada.hanya kerutan di muka.muka masam macam cuka.menjeling sentiasa.marah-marah orang dah biasa.Perengus pon ada.senang cerita.semua yang pahit bitter boleh carik kat raut wajah dia.


nampak tak beza? memula aku berdepan dengan KAK NINI ni,mendidih jugak hati.perangai macam haram.tapi bila aku mula berpikir rational dan bertemu penyakit nih kat wikipedia buatkan aku rilex-rilex sahaja ketika berdepan dengan KAK NINI.kalau dia marah pon aku still boleh senyum dengan hati kering.sebab.aku dah pahatkan dalam hati..

ORANG SAKET JANGAN LAH DILAYAN.JANGAN LAH DI AMBIK HATI.DIA SAKET.KESIAANNNN DIA..






p/s: naseb baik die saket kalo tak..........................................................(jgn pikir kemungkinan kalo kak nini tak saket.berbaur kejam)



p/s: aku nak advise kak nini soh g berubat.tapi aku tak mau try cara verbal la.aku nak sms die je aku rase..kang dari elok-elok nasihat boleh jadi berbalah pula.


4 comments:

syak n kinah said...

saye rase saye kenal siapakah gerangan yg dimaksudkan..awak baru kenal ngan die ke?
saye kenal die dh lame dh...hehehe

ms ct said...

i like.. *winks*

Days said...

aunah: gua baru je kenal kakak sorg tu..tp td die agk akrab ngn gua la..kaku gua kejap..

Days said...

ms ct: hahahaha